tisdag 6 januari 2009

vaken natt & Skridskodag

Inatt sov jag ensam. eller sov o sov...Man o barn hade åkt till farmor o farfar!! Jag skulle plugga... O de gjorde ja- i 3 timmar, sen skulle jag bara kolla bloggen en sväng o fastnade i cyberspace tills klockan var halv 2, då ringde systern... på mobilen alltså, för den vet hon att jag stänger av när jag ska sova! hon körde också nattrace- men fick betydligt mer nyttigheter gjort- nämligen utrensning av grejer till förmån för Alla Kvinnors Hus!! DUKTIG TJEJ!!
vi kom iaf på att de kanske va läge att sova, men ooops, jag råkade slå på 3an på tv:n o där var det ju ett avsnitt av Förhäxad som jag inte sett!! och hoppsan så var kl 03.00 på natten!! gick o la mig o tänkte att - läser några sidor i en bok, för att slappna av!!! TJENA- borde veta bättre!! PANG- så va kl 04.00. Att man aldrig lär sig!! :)

Hade ju sovmorgon imorse utan man o dotter i huset så de va ju lugnt, men när dom kom hem så ringde jag en kompis o undrade om dom ville med o åka skridskor med barnen! Det hade dom planerat- så det stämde perfekt!! Nu har vi åkt skridskor i 3 timmar på em o Nova är faktiskt riktigt duktig med tanke på att hon bara åkt en gång förut!! (jag hade dock "lägligt" inte mina skridskor hemma- dom står i förrådet.tack gode gud för det)
efter hemkomst tyckte Nova att vi skulle leka "gömma nyckel" i 1,5 timme!!! (BRA IDE AV MIG ATT INTRODUCERA DEN LEKEN I FÖRRGÅR!!! NEEEJ!!) nåja, det är ju kul en stund iaf..

Nu ska jag gå o va duktig-tänker plocka bort alla julgrejer!!! är trött på skiten!!! om energi sedan kvarstår (o klockan inte e 04.00) så ska jag plocka ihop några kassar till Alla Kvinnors Hus!!

puss på er

Inga kommentarer: