onsdag 21 januari 2009

död, dödare, dödast, stendöd

Ja, där vaknade ni allt till....
men det kan jag inte säga att jag är - vaken alltså!!
Det känns som ett tåg kört över mig, med 49 vagnar släpandes efter, full lastade med betong & sen störtade ett flygplan rakt på min nacke .... GRATTIS!! *grmummel*
Jag har precis lämnat in en majorstor tenta - borde inte livet vara glatt då?? shit jag klarade ju en till... Men säg den ljuva känsla som får hålla i sig i mer än en pisskvart!!!!
Tenta inlämnad i måndag (kände jag mig lättad då) NEEEEJ, för i samma sekund drog helveteskursen av alla helveteskursar i gång på superallvar- och jag satt o gapade som en fågelholk i 4 timmar - WHAT THE HELL IS HE TALKING ABOUT???? ok, fattade nada!!
kommer hem bitter som faan - vad händer- jag får FEBER *ler INTE* dyng ont i huvudet och hoppsan där fick jag nackspärren ALLAN också- jorå- nackspärrar av den här sorten får namn- precis som stormen gudrun o alla andra jävla naturkatastrofer!!!!!!! Jaha på måndag kväll kan jag alltså inte: vrida på nacken utan att skrika, inte snyta mig utan att skrika, inte pissa utan att skrika(- för då krävs det arm o nackrörelser) ingen sömn på natten- ONT- och hoppsan mammsen fyller 60 på onsdag, ringt till alla för insamling till en dator åt mor- det skiter sig finns tydligen inga datorer under 4000... jaha vad göra?? kom nu ihåg att jag vid det här laget inte överhuvudtaget kan vrida huvudet åt nåt håll.. utan att skrika alltså.... well, måste göra en fejklaptop till mor, komplett med alla tangenter- ett riktigt rejäl scrapbookingkort, fint ska det va, hon fyller trots allt 60!! o alla namn måste dessutom få plats.... 4- ja ni hörde 4timmars pyssel för att få ihop en fejklaptop- och jag kan inte vrida på nacken-inte heller titta ner-o känseln i vänsterarmen är låt oss säga- inte riktigt där!!! fick ihop skiten till slut (i ett väldigt proffsigt utförande i might add) men då kom vi ju på, en laptop utan skrivare är ju inget att ha,,,, så vi tog en kartong- klädde in den i papper- gjorde hål,stort nog för att kunna dra toapapper ut ur.... o sen skrev jag ett 18kilometer långt rim till vår käre mor. Hon var givetvis tvungen att trycka på enter för att få ut papperet ur skrivaren, när hon tryckte- började konstiga skrivarljud låta *det var jag, säg inget* och sen fick hon dra ut papperet-där det stod vilken vacker människa hon var osv osv...
IDAG eller rättare sagt ikväll när vi kom hem från kalaset (förresten blev presenten en hit o hon ska ju få en laptop på riktigt) tog jag mig nästan inte in från bilen... svart för ögonen... snurrig o en nacksmärta som inte går av för hackor!!!! Jag orkar inget mer nu.... MEEEEEEN jo det måste jag ju, jag måste ta sats utav bara helvete å springa rätt in i en vägg med huvet före- för min kära svåger fyller ju på fredag och hrmmm, jag o en missanpassad människa till *love you* har ju lovat nån slags teater eller nåt annat tjolahopp till festen , ha ha haaaa jag skrattar mig harmynt.... ursäkta medbrottsligen... går det bra om du kör mig in i en skottkärra- med en sprithink i knät o ett superlångt sugrör till min mun.... dumpa mig i ett hörn- vänd dig om och ta emot publikens jubel för en exellent teater- som heter- "HO MED KUTRYGG, STÅLSKENA I NACKEN,OCH DYNGFÖRKYLD....-HO E DÖ NU" slut scen

MED ANDRA ORD LIFE SUCKS!!!
förlåt men detta är faktiskt min blogg o dessutom min egoblogg, så de så!!!
ok, nu har jag fått ur mig skiten, nu ska jag dansa,,,,,, tra la la (ser ni va jag dansar-högerarmen JAZZAR som fan!!!

5 kommentarer:

Tvärslå sa...

Jisses... vilka sjuka systrar jag har ;)
Ni får börja käka blåbärsextrakt som en annan och sluta nysa på varandra ;)
Nä men seriöst, morra av dej här och krya.

Mimmi sa...

ÄLSKLING!
Vi fixar det här ska du se.
Undrar om du är hemma? Eller om du har dragit dig själv på bår till föreläsnings salen för att glädja dig med ytterligare en förläsning i ämnet från helvetet? Hmm.. Hoppas du sover lilla gull-uggla. (jag såg nog vilken tid bloggen var "launchad"...mutter...)
Jag ringer dig efter lunch. Ta hand om dig!
Kram Mimmi

Anonym sa...

Ohno! Gick du också och blev sjuk i måndags? Jag med! Helt galet. Men du kommer imorgon till skolan väl?!

Krya på dig nu vettja! Kramis!

Anonym sa...

He he he! Vem har sagt att livet är en dans på rosor?! Men jag vet, ibland kan man väl få be om att eländet fördelas lite rättvist??? Både du och Malin sjuka, inte superdupergladahumörgänget som hade fest alltså? Kul ändå att du fick ihop allt pyssel med laptop och skrivare, det är nog det första jag hade lagt ner.
Hoppas du mår bättre snart. Love Sofia.

maja sa...

Hey gullungar!!! Tack för att ni e så gulliga!! Livet känns lite pest, och nackspärren har inte släppt utan snarare blivit värre- så jag var inte på strålande humör när jag väl tog mig ur sängen (fick krypa baklänges ner på golvet o sen ställa mig upp), var allt annat än lycklig... men så ringde min älskade syster... och berättade om HENNES planer inför 40årsfesten imorgon (hennes man) och jag skrattade mig harmynt!!!! Deesutom har jag en förmåga att se saker som berättas för mig i bilder- totalt livsfarligt- men skönt- för man får skratta väldigt mycket!! Nåväl jag och en viss medbrottsling är iaf inblandade i en mycket rolig händelse imorgon som jag ska åta mig med alla kroppsdelar som funkar :) Humöret är således bättre- skönt att ha något att se fram emot!!! Puss på er..