onsdag 14 januari 2009

DET ÄR VÅR!!!!!


Ja det är det FAKTISKT!! kolla då......... kolla på bilden!! det syns ju klart o tydligt att lökarna är på väg upp!! Eller, ja kanske inte klart o tydligt- ni kanske får klicka på bilden-så den blir lite större, men här hos oss är det faktiskt VÅR!!! *tycker mina lökar iaf* tyvärr inser nog inte lökjävlarna att vi är i mitten av Januari, och att risken för diverse frostnätter är VÄLDIGT överhängande!!! Dom kommer ju att frysa ihjäl..... Våra omsorgsfullt planterade lökar- som Nova var med och satte i september,och sedan dess väntat på att dom ska komma upp!!! För när dom kommer upp så e de vår!!! Hoppsan, jag råkade nog säga att det var så..... men vem f**n hade räknat med att dom skulle sticka upp sina tjurskalliga huvuden i Januari!! Lilla fröken har dock inte sett dom än- och jag tänker INTE visa henne..... för det innebär risk för att hon skulle springa ut med bara klänning på sig och göra vårtjutet........ aj aj aj, stor risk för lunginflammation och allt möjligt.. Undrar om jag ska täcka över dom med typ 20 kilo jord, dels får knäppis lökarna nåt att kämpa med, och dels ser inte Nova dom på bra länge :) 2 flugor i en smäll..

Men det kan inte hjälpas- när jag fick syn på dom, så blev jag lite lycklig och kände vårkänslor direkt!! jag hann tom känna- Ja, det är vår!! men sen kom hjärnan till sans, och jag kom på att det var Januari :( surt sa räven!!






6 kommentarer:

Tvärslå sa...

Låt dom vara de klarar sej, jag lovar. De saktar bara ner när det är kyligare.
Jag måste nog ta en titt här utanför i morgon, söderläge så det brukar gå snabbt.
Och idag såg jag 2 flugor som vaknat till ute på balkongen.

Tvärslå sa...

Håhåjaja vad synes om inte en counter jag känner igen ;)
Nu kan man inte smyga hemlig längre hahaha...

maja sa...

Njaaa du kan nog smyga lugnt ett tag till kära Tvärslå... för även om jag till slut lyckades installera den j****n, så får jag inte fram lika detaljerade uppgifter som dig :) men som sagt- jag har insett att jag inte är nån hacker.. saker får ta den tid det tar.. men fler tips från damen mottages tacksamt!!! PS, var just in på en av dina favoriter: Argbigga!!! Vilken underbart cynisk o vanvettigt ironisk människa!!! ME LOVE :)

malinmys sa...

FAN! Nu är jag ju UTANFÖÖÖR!! *mutter* *måste hitta....* *mutter*

Anonym sa...

Hörrö! Vi klarade redovisningen idag! Jag är så glad och lugn nu :) Tänkte skicka en länk till en svinbra låt som present för att vi är så bra :P Here it comes:

http://www.youtube.com/watch?v=_MBbvYHK440

Förresten, vilken adress var det till ananthis blogg?

maja sa...

JOSEFIN:
JA, VI KLARADE REDOVISNINGEN GALANT!!! och du klarade den alldeles exellent :) Helt ärligt tycker jag att du var SKITDUKTIG!!! Du får absolut inte slösa en minut till på att vara nervös- YOU ROCK!! Och tackar för länken till Ronny & Ragge FAAAN
det tog mig tillbaks till gamla tider :) och tack vare dig,kom jag då på att söka efter en av mina favvo låtar genom tiderna- och HITTADE DEN :) PUSS PÅ DIG

TVÄRSLÅ: hittades några tecken på antågande vår i damens rabatt??? Jag, framhåller fortfarande att lökjävlarna e puckade- och precis som jag sa till dom igår- det kommer att bli minus grader, få se hur roligt ni tycker det är....... JA,vad är det idag då- jo MINUS 11 GRADER!!! undrar om dom tycker det är så rockigt att va vårlök nu???

MALIN: darling, du behöver aldrig känna dig utanför, klicka på min söta NYA lilla räknare- och sedan är det i stort sett bara att (för att använda mitt o Mimmis favvouttryck) COPY AND PASTE :)