fredag 9 januari 2009

Hemlis..

säg inget, men när jag säger att jag ska gå o lägga mig......-då gör jag INTE det!!!
kanske borde fatta det själv snart också, men det låter ju så bra!!! Efter julpyntutslängningen skulle jag ju gå o lägga mig. YÄÄÄÄ SÄKERT.... var ju bara tvungen att plocka lite bland Novas gamla kläder... o mina gamla kläder.. ooo... ja ni förstår säkert. men allt blev ju så roligt när man visste att det skulle gå till Alla kvinnors hus (Just ja söstra mi-jag behöver adressen!!!, ps tar dom emot en kontainer??

igår när min dotter kom hem från dagis, berättade jag för henne att det var en mamma o en liten tjej som var ungefär lika gammal som Nova som inte hade några kläder, leksaker osv och att dom skulle få vår gamla TV- Vet ni vad ungen gör?? Ser lite tårögd ut... men blir sen jätteglad o ropar- hon kan ju få mina leksaker!!! Sen sprang vi in i hennes rum och under 20 minuter sitter hon och går igenom sina leksaker... med kommentarer som- den här skulle nog tjejen bli glad av att få!!! den här behöver inte jag!! den här är rosa, den vill hon nog ha!!! en hel paperskasse fick hon ihop(och nästan allt hon plockade ut var dessutom saker som jag också tyckte hon klarade sig fint utan)
när hon skulle gå o lägga sig kom hon på att- nja jag kanske inte vill ge bort allt ändå.. då sa jag att det bestämmer du själv, vi kan ju kolla på det imorgon efter dagis.
det första hon sa när hon kom hem idag var- har du gett leksakerna till tjejen än??
Neej, svarade jag
MEN GÖR DET DÅ!!! kom det i bestämd ton :)

Tycker det är så underbart att ett tre o ett halvt år gammalt barn- tänker på det sättet!!
Jag blev alldeles tårögd!!
(som tur var frågade hon aldrig vilka dessa människor var, och varför dom inte hade något!! känner att det hade blivit lite komlicerat att förklara) Men för henne räckte det att veta att någon inte hade så mycket!!

HURRA HURRA HITTILLS HAR JAG LYCKATS MED MITT BARN!!! joy :)

Nu ska jag gå o lägga mig.... hmm,säkert!!
puss på er

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Löövli :)
Sonen den långe gjorde det samma när jag skulle skicka prylar by train (på den tiden tågen gick som de skulle) till Ryssland, han stoppade i hur mycket som helst.
Och det var inte enda gången.
Sedan i lägre skolåldern tyckte han att det var så hemskt att hans klass inte hade nån fotboll så han sålde en hel del av sina grejer på en loppis och gav pengarna till fröken så hon kunde köpa klassen en ny fotboll :)
Vid sånns tillfällen då känner man verkligen att man gjort helt rätt.
Lite värre kan det vara med hans syster...hm.

Mimmi sa...

Vilken go flick-onge hon är! Underbara Nova!
Kram på er
Mimmi

Anonym sa...

Vilken "tur" att jag hittade din blogg preciiis innan jag skulle gå och lägga mig... nu "måste" jag vara vaken en stund till...
Alltid roligt att hitta en blogg som någon man känner skriver.
Ha de bra!