torsdag 5 februari 2009

Bajsdansen-ring 112, räkna till 113, o vårat tel nr!!!

Ja, det blev en intressant titel!! Och så har dagen sett ut.... följande läsning är kanske inte för dom "vemmelmagade", en del bajssnack blir det:

när vi satt och åt middag kom lillan på att -oj oj va hon va kissnödig!! (men det gick över)
inget ovanligt vid mat tid :) det är heller inte ovanligt att hon måste göra "nr2". till saken hör att hon haft en del problem med just 2an... inte roligt-kan man väl säga...
nu såg jag att hon var lite nödig. smart som en mor är så skickade jag iväg henne på pottan för kissning efter maten igen, innan vi kunde fortsätta leka VID DATORN!! något som hon älskar-så därför sprang hon snabbt iväg till pottan :)
väl där ropade hon- det kom kiss!!
-gud va bra säger smarta mamman..., testa och tryck lite när du ändå är där...
de blev tyst ett tag och sen ropar det
- MAMMA MAMMA DET KOM BAJS!! DET KOM-PÅ RIKTIGT ALLTSÅ!!!
*hi hi * smarta mammor!! snabbt snabbt sprang Lars in och satte på JUSTIN TIMBERLAKE-SEXY BACK... och sen firade vi stort med "bajsdansen" hela familjen!!! (ett påfund sen första gången hon bajsade på pottan för ett halvår sen) (2a gången var i förrgår-o det gick JÄTTEBRA) därför passade smarta mamman på nu :) vi firade både länge o väl-blev helt svettig faktiskt-INTE BRA :)

sen gick jag o Nova till datorn för hon ville skriva, hon tycker verkligen det är jätteroligt och hon är ruggigt duktig! Idag ville hon öva på siffror, så hon skrev 112 flera gånger och vi hade en lång pratstund om vad 112 är och hur hon ska göra om hon måste ringa dit. sen frågade jag om hon ville lära sig vårat tel nr, och det ville hon- jag sa nummret och hon skrev det 2 ggr- hon tog bort det sprang iväg o lekte en stund, kom tillbaks efter 10 min och kunde det utantill :)
mammas tjej!! Hon repeterade det igen innan hon gick o la sig- hon var ju tvungen att verätta för pappa så klart!!

Precis innan läggdax slog hon mig med häpnad igen.... hon räknade till 113!!! eeeehhh-hon är 3,5 år!! och räknar till 113.... JA, JAG ÄR OMÄTLIGT STOLT!!! :) PÅ RIKTIGT :)
vet att jag pratar mkt om lilltjejen här- men jag har verkligen en sån där period när man är så KÄR i sitt barn att man inte vet vart man ska ta vägen!!! hon är bara vackrast, smartast, bäst i heeeela världen- och förresten tror jag hon kommer bli professor när hon blir stor!!! så de så :-)

ja det blev mycke snack nu... undrar om jag ska hoppa in i duschen nu, så jag inte kommer till skolan alldeles svett efter " los bajsos dansos" :-) ja, de tror jag att jag ska- herregud klockan är ju bara barnet!!!
OVER AND OUT!

6 kommentarer:

Tvärslå sa...

Eftersom du började med skitsnacket så kommer mer här : När dottern började baja på toa ja hon ville inte gå på potta, iaf när hon bajade o var klar kollade hon alltid bajformen..hrm... jaaa ibland bajade hon noshörningar och ibland blev det dinosaurier,hon tyckte det var så kul att hon gillade att gå på toa.
Sån fantasifull dotter har jag ;)

Mamasnest sa...

Ha ha, bajsdans var något nytt! :-D Vi var tråkiga och körde med klistermärken, men det funkade ändå. Lillan bajsar och kissar på pottan (och har så gjort sedan hon var 15 månader) utan mutor, undra om blev förväxlad på BB? De andra har ju alltid krävt något tillbaka.
Självklart får du länka till min blogg, den är inte hemlig på något sätt. ;-) Däremot har jag medvetet valt att inte lägga in några namn i den.
Kram

Anonym sa...

Här kommer ett bajstips:
Om man blir trög - ät en påse sockerfritt godis - man blir lös snabbt!
(Läs det finstilta på paketen..må ej överdoseras..) Jag har väninnor som i förebyggande syfte äter två godisar om dagen för att hålla snurr på magen. Det ni!
Dietorelli finns ju - och jag hittade nyss mentos i små askar som var sockerfria. Hurra!
Denna "medicin" är ju betydligt lättare att få i de små om det skulle köra ihop sig.
Kram från bajs-stopp-experten-Mimmi

malinmys sa...

Hahaha, titeln lät som något man var tvungen att göra för att kunna nå er!! :-) :-) Som en hemlig kod eller nå´t!

Anonym sa...

Vilka skitbra tips, tror jag har mycket att lära från kloka mammor! Dags att jag lär mej sköta magen. Tänker börja öva när jag har lärt mej allt jag ska kunna på nya jobbet. Hoppas att det går fort annars spricker jag. Men vet även mycket öl två kvällar i veckan funkar också, visste ni det alla "mammor"??????

maja sa...

hi hi TVÄRSLÅ: lustigt-det är precis som om hon hörde dig genom cyberdjungeln- idag gjorde hon om bedriften igen- och denna gång tyckte hon att bajset såg ut som "en rolig orm" ... överlycklig :)

MAMASNEST: klistermärken hade vi också funderat på- men det där med bajsdansen kom så spontant av min man..så jag körde vidare på det eftersom hon tyckte det var så grymt roligt..och har varit en riktig bra lockelse-för hon har velat dansa den varje gång hon bajsat i blöjan..men nja,den gååår ju bara att dansa när man bajsat på pottan :)

MIMSAN: he he, visst kan jag trycka i ungen lite godis-men det är dock inte nödvändigt, det har inte varit fel på konsistensen, hon har tyckt det varit olustigt ändå :( men nu har det nog släppt..

MALINMYS: jag veeet-väldigt nöjd med den formuleringen faktiskt :)

ANONYM: hmmm, vet ju inte riktigt vem du är, eftersom du glömde berätta det :) men jag kan säkert dansa bajsdansen med dig också!! om du känner för lite positiv reinforcement så ställer jag upp!! ÖL??? ÖL??? vad menar du!?? är det nån av er andra mammor som förstår språket? jag vet inte vad det är?!! hmmm-måste nog lära mig nåt om det där :)
för övrigt misstänker jag att anonym kan tänkas vara från Västerås?? Kan det stämma??

puss allihop MAJA