torsdag 19 mars 2009

SPUNK!!!!!

Med hem från magiska höljes fick vi ta "trolleri tebollar"... jag,malin och mimmi satt ungefär som Nova gör på dessa bilder-och följde utvecklingen av en likadan magisk boll i höljes- barnsligt spännande!! Så tänk er då spänningen hos en 4åring- när mamma kommer hem från "Narnia landet" (höljes alltså) och berättar att jag fått en magisk spunk av Mimmis pappa Björn (o mimmi som dessutom KAN trolla på riktigt,enligt Nova)... Man skulle lägga bollen i jättehett vatten och sen växte den till en vacker blomma....
Här börjar spänningen stiga..... bollen är i vattnet...

Spana in den förväntansfulla lilltjejen :)


Det blev till och med såååå spännande att lillis blev blyg och vågade inte titta ...



Men... nyfikenheten tog överhand... spänningen steg....




Wooow... mamma... kolla... det blir en blomma....





Glömde tyvärr ta en bild när blomman öppnat sig helt. vilket tog garanterat 25minuter... men tjejen stod envist kvar och väntade.. Till saken hör att detta är en boll som dom gör té av i Kina.. inte riktigt gjord för at spara mao- men den fick lov att stå kvar på bänken i 2dygn, för oj oj vad den var vacker o Nova var tvungen att titta till den morgon middag kväll... nu har hon som tur är glömt bort den, så mamma fick kasta den mycket slitna "té bollen" som ramlade isär.
men visst är det en talande och rolig bildserie??? ok, lite synd att jag var tvungen att va med på kortena, men tjejen var så uppspelt (och liite rädd) så mamma var tvungen att stå nära :)
XoXo Maja






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för publiceringen av min vackra nuna... hämden är sååå ljuv!
Appropå te blommor... Smilla har bett moster Myra be farbror Pär köpa med några (10 st) från Kina. (han är där nu) Tips: Lägg i bollen först och häll sedan på vattnet. Det tog typ 1 min för den första och sen den andra tog väl 10 min... /från trollerinnan Mimmi

Tvärslå sa...

Åh jag har en sån där snålsparad i skåpet, tänker inte göra iordningen den förrns jag funnit mej en glas tekanna :)