onsdag 13 juli 2011

Önskar att....

jag kände mig lite mer så här!! Rock'n roll Maja längtar ut!!! Fick ju utlopp för det under Höljeshelgen, men när jag väl fått vittring på hur underbart det är -då är det svårt att gå tillbaks till beige Maja igen!!! YUCK!!


Hittade en bild från nyårsafton 2008 :)

och en av mina favoritbilder på lilltjejen, denna är tagen på Lillerudsdagarna 2008 och fast den inte på något sätt är knivskarp i skärpan så bara älskar jag bilden som utstrålar total lycka och frihet!!






hihihii, jag råkade snubbla över den här bilden också - Nova & Mimsan är inbegripna i ett mycket allvarligt samtal!! Jag trooor att dom löser världsproblem här ;)


hihiiiiiihiiiii -mims: jag tror detta kort är taget bara några minuter innan du ryckte av dig strumpan för att visa ditt finfina nagellack... och ungen skrek och sprang i vild panik ut från köket!!! (fotfobi jajameeeen) ;)




Jaha, hur står det till med mig annars då? Joooovars....


Jag jobbar, jobbar å så jobbar jag lite till men har ändå lyckats må ganska bra under en lägre tid!




OM man förtränger det faktum att jag har så jävulusiskt ont i hälarna så jag vill skrika för varje steg jag tar, och är orolig varje morgon när jag ska sätta ner fötterna på golvet efter att de fått vila så skönt i sängen... (men JAAA det förtränger jag)


OM man förtränger att jag har en redigt enveten å äcklig hosta som inte under några omständigheter vill ge vika och som gör att jag måste ta en slurk morfin innan jag lägger mig på kvällen...annars blir jag utan sömn!! (men JAAA det förtränger jag)


Om man dessutom förtränger diverse andra somatiska besvär, OCH den alltid närvarande värken i nacke, axlar och rygg.... (och jaaa, jag förtränger den också)




Att jag dessutom slagits mot denna "nya" hälvärk i 3 månader nu å att den bara blir värre förtränger jag också!!!


(har i ärlighetens namn sökt min läkare för diverse besvär i flera veckor men det är stört omöjligt att få tag på honom på telefon tiderna, men idag ska jag skicka ett fax!!! SÅDÄSÅ!)




Men jag har faktiskt lyckats se positivt på tillvaron trots dessa besvär, men nu känner jag att det tar på orken... och jag känner inte någon enorm uppbackning på hemmafixarfronten heller, vilket gör mig hmmm...låt oss säga irriterad.... Det måste vara riktigt skönt att gå hemma och inte göra nånting annat än att underhålla en 6åring hela dagarna.....!! JÄPP en smula arg är jag!!!




för att inte säga ettrig!!!




XoXo etterkajan Maja






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jahadu, där fick han sig en känga också...

TRÅKIGT att höra att du har så ont och att du inte kommer fram för att få hjälp med det. Hur svårt ska det behöva vara??
TRÅKIGT att du har sådan jobbig hosta.
TRÅKIGT att du nämner dig själv och färgen beige i samma mening. Felaktig självuppfattning i mina ögon. Många lider av den åkomman, men varför gör du? Se dig hellre som rosa, orange, röd, grön och andra härliga färger, det gör alla andra.

ROLIGT att höra att du mår bra, att du jobbar och att du levde livet i Höljes.
Fiin bild på Nova! Jag kan fixa skärpan lite där om du skulle vilja, men så oskarpt var det väl inte?

Får du vara ledig något i sommar?
Stor kram till er alla!

Anonym sa...

God damn girl!
otur oflyt oHÄLsa olycka obehag obekvämt förbannat mycket på oooooo!!!! AAARRRRRHHHHH! Ja vill skaka din lilla glasbubbla så det börjar snöa rejält och allt elände GOES AWAAAAY!
Ut med skiten, snacka mycket, skrik lite och skaka loss på ett nytt sätt!
Massa kärlek till dig! puuuuss!