fredag 15 juli 2011

Lärt mig nåt nytt...

Tjillevippen people!!
Sitter på jobbet så här en fredag förmiddag och har det lite allmänt körigt (nu är det lugnt igen), mitt i allt pajade vår patientetikett skrivare, och detta var givetvis när jag var ute och sprang på avdelningen. Vilket resulterar i att nån annan klåpare försökt sig på att "laga".... och helt plötsligt är den TRASIG på riktigt.
(har konstaterat att de klarar sig inte utan mig här!! -självgod?? jag?? -Näe, men sanningsenlig! ;)

Därmed fick jag leta upp nr till IT-support för att beställa professionell hjälp, och när jag sitter i telefon med IT snubben, så inser vi till vår stora förvåning att vi har samma "Fetish" nämligen att lära oss nya och konstiga ord!!! Tjohoooo, vilket roligt samtal vi hade!!!
och jag fick lära mig TVÅ nya ord!!
-Det första var när han bad om ursäkt för att han ställde så -"INKVISITATORISKA" frågor.
- Det andra var ett som han hade funderat på när han cyklade till jobbet imorse och som han var TVUNGEN att kolla upp under tiden jag pratade med honom (jävligt rolig snubbe) , ordet ifråga var "KONTESTERA"

Kontestera betyder enligt svenska akademins ordlista: bevisa, betyga, ådagalägga, samt även: försäkra. bedyra, ifrågasätta eller bedyra. detta är beroende på hur man använder ordet!! GUUUD va roligt ;)
Inkvisitatoriska betyder: (
ääääh, vänta, dom behöver mig på avd -återkommer strax)

Inga kommentarer: