tisdag 19 juli 2011

forts svåra ord..

Jag hann ju aldrig förklara ordet "Inkvisatoriska" = nåväl det betyder såvitt jag kan förstå "förhörsliknande frågor". Givetvis kan det ha fler betydelser.

Nu är vi tillbaks från en härlig liten minisemester i Jönköping. Dagen som vi spenderade på Astrid Lindgrens värld var superlyckad. Det som vi hade mest behållning av allihop var definitivt den nya "Mattisborgen" och Ronjas föreställning. Holy smoke vad dom hade byggt om och byggt upp sedan förra året vi var där. HEEELT underbart!! Enligt uppgift har mååånga miljoner lagts ner på denna ombyggnad, så många som 50 miljoner för att vara exakt!!! Och jag kan bara säga att det märktes!!! I början av Ronja berättelsen så slår ju blixten ner och delar Mattisborgen i 2 delar. WELL tom det ingår i föreställningen, dom har byggt upp en del av mattisborgen så att den dras undan när blixten slår ner!! Ja men shiiiit!! (och så var en del av rövarna jättesnygga OCH hade grymma sångröster) ...just so you know....

Kul att jag fått så många kommentarer, är jättenyfiken på vem den anonyma kommentarslämnaren är?? Nån som vill ge sig till känna??

Ska lägga ut lite bilder från Ronja å resten av Astrids Värld när jag är hemma.

Kramiiiiz Maja

ps, ngn som har tips på konstiga, annorlunda, gamla ord som inte används längre så tipsa gärna.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag verkligen sugen att åka till Astrid Lindgrens Värld! Kul att det blev lyckat. Hur långa vikariat har du? Har du några planer inför hösten? Kram /mims

maja sa...

hey Mims, jag har 4 veckor kvar inklusive denna vecka. sedan har jag inget bokat. Ska höra av mig till Torsby igen snart för att höra vad de säger :)
Kramiiiiiz

Anonym sa...

Åh, det kanske var jag som missade att skriva min signatur!?

Solly :-)

maja sa...

misstänkte det Solly my darling - men man kan ju aldrig vara riktigt säker... helt plötsligt kanske en 5e läsare ha dykt upp i min välbesökta blogg, fniss fniss..

Puzzzzzz pårrä