måndag 1 juni 2009

Gott och Blandat

Tjillevippen på er :) Shit va livet snurrar på!!! Ibland önskar jag att man kunde trycka på en nödstoppknapp och få vila siga från den vansinniga karusellfärden en sväng........ om nån hittar en sådan knapp-DELA MED ER!!!!
Hysteriskt pluggande inför sluttentan ligger som ett mörkt moln över livet.... tillsammans med ekonomifrågor bildar detta en kallfront....som jag hoppas blåser över-utan allt för stora skador :/
Men i torsdagskväll fick vi iaf ett sällsynt och välkommet besök-kära mor kom på besök!!! Nova fick va hemma från dagis på fredagen för att leka med mormor, jag däremot hade föreläsning på fm-men sen hade vi myspys under dagen. På torsdagskvällen bjöds vi också på spännande underhållning :) Nova o Lars försvann in på hennes rum under hemliga former...vi fick absolut icke komma in-10 minuter senare blev vi inbjudna under MYCKET högtidliga former av en stolt och spänd 4 åring..............
Rummet var helt mörklagt, och vi fick se en spännande teaterföreställning med prinsessor,kungar, drakar, monsterkatter-ja, ni skulle sett :)

På fredagseftermiddagen mullrade det till och Pappsen kom hit också- gissa om Nova var i sjunde himlen!? Både mormor OCH morfar!!! På lördagsmorgonen drog dom dock vidare, och Lars och Nova åkte till kompisar-så att jag återigen fick blicka ner i mina böcker..........


Ett foto på den häst som Caroline blev nyfiken på, här full av pollen och damm, men nu vet du iaf hur den ser ut C :)



Ett helt nytt inslag i inredningen är denna byrå (vet inte riktigt vad dom heter), helt gratis, kommer från mamma som haft den i källaren i många många år-och inte ens kom ihåg att hon hade den själv!!! Otroligt vacker och passade perfekt in i den långsamt framväxande nya stilen :)

Well- nu måste jag återigen ta fram bokhögen :(
förresten är det någon som har ett tips om sommarjobb, eller extrajobb till mig eller mannen- hör av er direkt! Kramiz fråm plugg girl!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket underbart skåp!! En liten pust av värme i den dystra kallfronten, kanske? Jättefint!

Tenta- och ekonomiångest har jag kanske inte, men jag kan säga att för tillfället är det inga roliga dagar. Praktiken är ju liksom...Faan, jag har ju börjat plugga för att jag inte vill jobba i butik mer, och var får jag göra praktik? Litet bekymmer, men shit, vad tråkigt!!

Men har inte du världens mest kreativa dotter? Vilken härligt spännande teaterföreställning!

Håller tummarna för att sluttentan går bra , så att du kan ge dig själv tid att slappna av och njuta av dina familj.

Kram Solly.