tisdag 23 juni 2009

Solen är uppe-och humöret likaså :)

Häj häj häj!!! Sol & värme har lyft mitt förut hmmmm, dystra humör-till en betydligt mer uthärdligare status :)
Nedan en bild på Nova från midsommarafton, som ju tyvärr inte var av varm karaktär direkt...därför syns inte den vackra klänningen. Men icke destomindre var hon vacker som en dag!
Här bilder från gårdagen- När Nova och hennes kompisar sprang omkring och var Prinsessor hela dagen (vad annars), ja det är klart- emellanåt var de ju feér eller änglar också ;)

Nova trollade mammsen till en groda!! Tjae, varför inte??


Ängel på promenad i skogen...



Nova och kompisen Wilma är i lillskogen bakom huset! Lillskogen som är precis lagom stor för att man ska våga släppa ut de små på lite äventyr, utan att va orolig... Den är precis lagom uppväxt för att man ska kunna se dom, och ändå lagom för att de ska känna sig lite äventyrliga!!
Och vem minns inte de farliga äventyren man själv var ute på när man var liten.... Själv minns jag min barndoms somrar i Nässundet, och hur jag lekte affär vid den STORA STORA stenen, som var rent livsfarlig att klättra upp på-och i lagomt farligt avstånd från säkerheten hos mamma...ojoj vilka äventyr jag hade där!!! När jag för några år sen åkte dit för att just leta upp den där stenen...så hittade jag den nästan inte-för i mina ögon var den ju gigantisk!!! Men i själva verket var det en relativt vanlig sten, inte farlig på nåt vis-och definitivt INTE det berg jag hade föreställt mig ;)
Är det inte härligt...vilka föreställningar vi har om saker när vi är mitt uppe i dom, (oavsett om vi är barn eller vuxna) saker som vi kanske just nu anser är oöverstigliga hinder-kan i efterhand verka... betydligt mindre farliga!!
Hmmm va smart jag var nu- måste jag försöka komma ihåg tills en regnig dag, när livet känns så där snuskigt smärtsamt igen ;)

Tänk vilken skillnad det gör, bara solen visar sitt blida ansikte!! Genast blir livet sååå mycket lättare att leva, och alla bekymmer ter sig åtminstone liiite mindre!!
Ett par underbara dagar har vi fått-och betydligt fler utlovas av smhi.... Jag väljer att tro på dom denna gång ;) VÄRME; VÄRME, VÄRME!!
XoXo-the sunshine girl!!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag minns oxå några äventyrliga strapatser m dig inblandad... Du o syrran sprang in i grannfarbrorns trägård där ni enl. mig gjorde mycket förbjudna saker. Jag böna o bad att ni skulle gå därifrån men ICKE hörde ni på lillasyster! Det slutade med att jag gick hem o plundrade min spargris o KÖPTE ut er från gubben... Ni tog pengarn o stack o köpte godis för ERA KRYP!!! SCCChhhYYST ;)

Anonym sa...

Vad underbart att ha dessa äventyr dokumenterade! Snart får nog inte mamma vara med med kameran..?

Härligt att kunna slänga på sig sin prinsessklänning och ge sig av ut. UTAN att behöva ha tröjor och dylikt ovanpå.

Många kramar Sofia.

Anonym sa...

HAHAHAAAA!! JA, JÄDRANS!! tyvärr Hanna så har jag inget minne av det, vad var det vi gjorde hos farbrorn egentligen?? Dagens gapskratt fick jag nu iaf ;)

Solly: mamma fick väl egentligen inte vara med nu heller-utan gjorde ett litet och mycket kort gästspel-och drog mig sedan snabbt tillbaka :)
KRAMIZ MAJA

Anonym sa...

Hoppas humöret fortfarande är på topp:-), det var flera dagar sedan sist nu.

Läste att du varit och lärt dig köpa cigg i Filipstad, he he. Varför göra saker enkelt för sig och för andra?

Sollypropp.

maja sa...

Tjena Solly ;) Ja, det där med Cigg och Filipstad- det var något som inte var helt lätt att klura ut... men en desperat medelålders kvinna ger inte upp så lätt!!
Puzz på dig babe- hoppas ni har det bra i värmen!!