lördag 13 juni 2009

Är det sommar nu??

Tjaae, vad svarar man på den frågan? Det borde vara sommar, med tanke på att Nova haft sommaravslutning på dagis... Vi har varit på studentfirande, samt examensfest för guddöttrar!

Men när det är sommar- är det inte varmt då? Behöver man verkligen ta på sig pälsen för att gå ut o ta kvällsciggen? Fryser man röven av sig om man ens tänker tanken på att sitta ute o ta en kaffe?? NEJ!! Jag vill ha tillbaka April månad tack... kanske inte tentapluggandet å så.. men vääärmen!! Jag vill sitta ute och bli svettig, njuta när andra kommer och pustar o stönar över hur varmt det är- japp det vill jag- TACK!! Så, nu har jag beställt det-undrar om det kommer imorgon??

Nåväl-jag blir iaf varm och gosig när jag ser på de små videosnuttarna från Novas sommar avslutning på dagis :) Det är Nova som har Pippi tshirt och randiga tights på sig... Tycker att hon har en underbar inlevelse och försöker behålla fokus, spana in "lilltrollet" till höger om Nova, som på slutet av dansen ABSOLUT inte orkar hålla fokus längre :) UNDERBART!!

Annars då? Jo tiden rusar iväg! Och vi har hunnit med att gratulera mitt kusinbarn som tagit studenten, samt ett examensfirande hos syster yster (2 av hennes barn gick ur låg samt mellanstadiet), sen har vi blivit av med vår dotter också :( JAAA, inte för så lång tid... men hon åkte med farmor o farfar på en lillsemester över helgen och kommer åter imorgon-det bar av till LÖA och hennes kusiner där. Hon har säkert jätteroligt-och det är jätte nyttigt för både henne och oss, att hon får komma iväg, MEN MAMMAN SAKNAR!!!

Nåväl vad göra som barnledig- JO, idag slängde vi oss i bilen och åkte på STREET RACING, ett gemensamt intresse för oss båda, där kunde vi stå och dregla i lugn o ro :) Det var inte bara street racing, utan några drag racing bilar var där och visade upp sina muskler..

OJOJOJ VILKA MUSKLER!!! i ärlighetens namn hör jag fortfarande lite dåligt på vänster örat (råkade vara tvungen att ringa upp lillebror så han fick höra.....wroooom.... och glömde då hålla för vänster öra) HAAAAHAAAA det var det värt!! HOLY SMOKE :)

nej nu ska vi gå och vila oss. Natti natti på er!

XoXo WROOOOM MAJA

1 kommentar:

Mimmi sa...

hahahahaaaaa! ååå så sköna! fnissar gott åt stjärnorna.
Kraaam