måndag 29 juni 2009

Resa i barndomens spår!

Häromdagen gjorde jag och allra käraste lilla syster en liten utflykt i barndomens tecken!
Vi började med att åka mot Filipstad, där hoppade vi in hos Mammsen på en fika med kaffe, jordgubbar, vaniljvisp, och smarriga chokladkakor. Sedan styrde vi kosan mot Persberg, mormor och stora delar av vår släkt bor eller har bott där. Så där botaniserade vi bland barndomsminnena :)
Gården på bilden har mormor haft lägenhet i sedan vi var små, hennes bror äger fastigheten med tillhörande jordbruksfastighet och ladugård, där spenderade vi stor del av vår barndom.
Varje sommar föddes kattungar hos mormors bror....så vi tänkte att vi måste ju gå in och fråga om så var fallet även denna sommar! Jojomen... två stycken 4 veckors underbara kattungar fanns det... och dom ville ju såklart följa med hem :) Men vi lyckades backa ut ur huset utan att ha tingat en endaste liten varelse...

Här är en bild på ladugården där vi spenderat många timmar... Underbart vackert sliten!!


På den här vägen var vi med och vallade korna, tidigt tidigt på morgnarna och även på kvällen när de skulle in och mjölkas... jag minns hur stor och viktig man kände sig, när man fick gå där med sin pinne och valla korna ;)



Detta underbara stationshus tillhör vår morbror, det ligger 100meter från ladugården och även där finns många härliga minnen, mycket bus och upptåg, men även söta minnen av hur jag och min kusin gick och plockade blombuketter som vi sedan sålde med finfin förtjänst i varje hem vi hittade ;)
Längst med järnvägen har många upptåg skett- och fler bilder följer... men inte idag - för nu ska jag ta tag i packningen inför helgens upptåg.... Vi ska ju på RALLYCROSS I HÖLJES!! Detta är årets stora händelse, och jag läääängtar efter goda vänners sällskap, ljudet från bilarna, spänningen, värmen, solbrännan, det härliga förtälts-minglet med våra trubadurer och allmän allsång!!! jjjae, ska väl inte sticka under stol med att jag kanske längtar efter en öl eller två också :) Kram på er så länge- och hoppas att ni kan njuta av den värme vi så länge längtat efter :)



1 kommentar:

Anonym sa...

De har stängt biljett försäljningen på nätet!!!!!!
suck.. hela 25 kronor dyrare blir det att köpa biljetter på plats.
Men jag var tvungen att örsäkra mig om att det bara var internetförsäljningen som hade stängt. Och kan man tänka sig - lilla Gry som utnämnts som biljettförsäljningsansvarig på hemsidan... hon skulle faktiskt gå en kurs i servicemindness!!!!
Det var som att snacka med en norrlänning med förstoppning!
Puss! /Mimmi