tisdag 23 december 2008

Thaiprinsessan har varit hos oss också!!




måste säga att vi hade en väldigt rolig dag igår!! önskar att alla dagar vore lika roliga!!!
Först kom Sofia och hennes barn Alma, Irma o Elsa på besök! Sofia o jag träffades i en föräldragrupp när vi hade bebisar i magen- dvs hon hade två st i magen o jag hade en!!
Hon e en sån där underbar kompis som man blir så jätteglad och lycklig varje gång man träffar, och som - även om livet kommer emellan o vi inte träffas på ett halvår- så känns det aldrig konstigt, utan bara helt naturligt att träffas igen!! SÅNA FINNS DET FÅ AV!!!

Men för att toppa dagen som med grädde på moset (i positiv bemärkelse) så kommer sedan Mimsan på visit!! Mimmi som har bott i Thailand i ett halvt år o precis kommit hem, tog sig tid att titta förbi och även hon påvisa att dom finns- dom där underbara kompisarna- som är precis som vanligt när man träffas!!

TÄNK ATT MAN ÄR SÅ LYCKLIGT LOTTAD ATT MAN FÅR HA TVÅ SÅDANA KOMPISAR!!
TACK FÖR ATT NI FINNS!!!!

Men sen slog verkligheten till som ett klubbslag i pannan.... ooops, vi skulle visst resa bort imorgon (IDAG ALLTSÅ) o vi ska packa för typ 6-8 dagar,krukväxterna ska vattnas, o med packning inför jul är det inte alltid helt lätt... -Nu ska vi se... dom julklapparna ska till den familjen... dom till en annan... osv- o dessa familjer ligger utspridda på resvägen upp till Likenäs, alltså en massa stopp- o då måste man hitta rätt kasse vid rätt tillfälle :) nåja vid halv 4 inatt var jag klar... Men det riktigt sköna är att när nu den planeringen är klar... behöver vi inte göra ett handtag till... nu är vi hos svärföräldrarna- ALLT SERVERAT, imorgon åker vi vidare till mor o far i likenäs- o de enda jag behöver planera är hur mycket SPRIT jag behöver på juldagen-då jag gör min årliga comeback på Discoscenen i Branäs!!!

Nu är jag nere i varv totalt (o alla läxor som måste göras under jullovet är härligt bortglömda)

Puss på er o en RIKTIGT GOD JUL TILL ER ALLA!!!

OCH ÅTERIGEN TACK TILL SOFIA O MIMMI SOM PÅ MINNER MIG OM VILKA UNDERBARA MÄNNISKOR SOM FAKTISKT VILL VARA med lilla mig :)

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Äh..*rodnar*.. så mycket fina ord - bara för att jag hälsat på någon/några jag tycker väldigt mycket om?.. Puss Älskling!

Anonym sa...

Jag gick in någon dag efter jul för att kolla hur era juldagar hade varit, och möttes av denna underbara text! Skrev en jättelång kommentar, men den gick inte att publicera. Så jag är väl ett av dina "spöken" :-). Försöker igen.

Få är iallafall de som kan uttrycka sin kärlek till sina vänner direkt från hjärtat så som du. Och allting är besvarat från mig (oss)!!!!

Hälsa maken att det var jätteroligt att de gjorde oss sällskap på Leklandet! Uppskattade vi mycket, delad glädje -dubbel glädje!
Puss och kram! Sofia.