söndag 28 december 2008

Gondol i Branäs....


Ett sista äventyr hann vi med innan vi lämnade Dalen för vår hemfärd!! Vi tog med oss Motta o Mormor (morfar o mormor) upp till Branäs toppen!! Vilket innebär att man får köra flera mil upp för berget- o sen bestiga berget till fots- å de e tvärbrant-vilket min käre far tyckte var en kanonide'... tänkte liksom inte så långt som att, hmmm jag är inte ensam....... de e en 3,5 åring med kanske inte såå jättelånga ben OCH en halvlam och mycket förslappad 39åring OCH en diabetessjuk dam i 59årsåldern OCH vi ska uppför ett berg lika brant som HIMMAFUCKINGLAYA!!!
o vem vann uppför berget, undrar ni.... NOVA, såklart hehe he hon tog sig heeela vägen upp själv... coool brud- själv höll jag på att döööö av syrebrist (de e ett väldigt högt berg) och mjölksyreattacken allan!!! MEN, vi kom iaf upp!! o släääpade oss till serveringen för lite energipåfyllning.... Sen fortsatte vi äventyret med att jag skickade min mor, far o man nerför BRANTALIVSFARLIGAJÄVLASUPERBACKEN :) och jag o Nova tog den supersäkra GONDOLEN ner istället... vilket givetvis var superspännande för 3,5 åringen!!!

Inga kommentarer: