torsdag 18 december 2008

FÅR PSYKBRYT!!!

Sitter här i soffan o trummar frenetiskt på allt omkring mig!! Jag är strandad i Skattkärr utan bil, o min älskade lilla prinsessa är på AKUTEN!!! dom ringde till Lars från dagis när han var på Bergvik o talade om att lilltjejen sprungit in i ett vasst hörn o blödde som busen från huvudet, det var nog bäst att han kom o tog med henne till sjukhuset!! O HÄR SITTER JAG UTAN BIL O KOMMER INTE DIT!! nåja han har iaf ringt, o dom har varit inne på barnakuten där dom ville att dom skulle gå till STORA (farliga) akuten för att en kirurg skulle få titta på såret för säkerhets skull!! aaaahhhhhh- bryyyyyt!! INGENTING NIX INGENTING FÅR JU HÄNDA MED LILLPRINSESSAN!! hon ska faktiskt inte ens ha blåmärken!! SÅ DET SÅ!!!
ja ja, jag vet- det händer alla barn, och vi har hittills klarat oss väldigt bra, men det ska ju hända andras barn o inte mitt :(
(egobloggen ni vet!)
Nej då, det går säkert jättebra, men det är ju den där långa väntan som tar kål på en... och att man inte får va med... jag är ju trots allt MAMMA!!! tur att hon har världens bästa pappa som säkert fixar detta galant..
Men tänk om hon måste sy, oooaaahhh, där träffade paniken mig igen- rakt i magen!! GOD DAMIT .. nu får dom komma hem, o hon ska vara samma vanliga glada tjej, det ska inte ha varit nåt allvarligt, utan bara överbeskyddande föräldrar!!! hmmm, den small i handen- i samma sekund som jag skrev den- dom skickade ju dom vidare från barnakuten till STORA akuten- till en KIRURG!!! fattar ni va farliga kirurger är eller??? jag har allt sett på Greys Anatomy!!! dom vill inget annat än att skära o sy... även om det inte är nödvändigt!!! FAAAN, sätt på en tejpbit o skicka hem MIN DOTTER KIRURGJÄVEL!!!!
ja, o dagis då..... HUR, HUR kan dom låta min fina lilla dotter springa in i ett vasst hörn- har dom ingen koll på barna??? förstår dom inte att barn inte får springa!! dom ska sitta fint på en stol o pyssla (utan saxar o andra farliga föremål) nej, nu ska jag allt ringa o skälla på dom!!!!

skojar bara! vi har världens bästa dagis, o världens bästa fröknar, o ja- jag förstår att det händer olyckor!! Jag är lugn.... herregud, hon grät ju inte i bilen när jag pratade med Lars, hon var lugn, o lite trött!!
(men tänk om hon var lugn för att hon har hjärnskakning o tänk om äckelkirurgen tycker att hon ska sys... jävlar,nu blev jag stressad igen-måste ut o röka upp alla cigg som är kvar-förvisso inte så många- för dom har varit på sjukhuset i 2 timmar nu- fatta va många cigg man hinner med)

puss från en lugn mamma :)

2 kommentarer:

malinmys sa...

Luuugn o fin! Det går fiiinfiiiint med lilla prinsessan moster/gudmor skickar mycket lugn, helande energi! Sessan kommer få ett fint plåster och bli GRYMT bortskämd av sina toppenföräldrar! Hon kommer säkert börja springa in i saker hela tiden när hon inser fördelarna... ;-)
Puss puss!

Tvärslå sa...

Andas luuugnt nu, jag tror precis som Malin att det blir ett plåster.
Det blodas ju mycket när de slår i ansiktet eller huvudet men det betyder inte att det är så illa.

(T sprang rakt in i ett bänkhörn när hon var mini och fick det rakt på ögonlocken,det gick bra det med- fast hemskt kändes det ju)