söndag 7 augusti 2011

Packmoppeturne' i Kil

På vissa kort kan jag tänka mig att posera MYCKET frivilligt!!!!


Och inte protestera det minsta inför blixtar .... ;)






Packmoppeturne' dagen i Kil var en himla höjdarkväll!! Vackert väder, underbart humör och sällskap av make och svärmor och svärfar.... och Dregen ;)


Trots att bilderna är suddiga så älskar jag dom -de visar verkligen på vilken livslust och glädje "The man himself" utstrålar (samt hur nära jag var) :D






Satt förstås bredvid den snyggaste av dom alla större delen av tiden!!




Här är hela gänget - som tillsammans hade en fantastisk kemi! Per Persson från Persson Pack överraskade stort, och låten "Bakom mina solglasögon" samt "Anna gick ner i ån" är riktiga kultklassiker.

och när vi kom hem senare på kvällen -så låg lilltjejen och sov såhär! Att folk säger att barn inte ramlar ur sina sängar -tjaeee, det stämmer iaf inte på vår lilla prinsessa :) I stort sett varje kväll när vi tittar in till henne innan vi lägger oss så ligger hon helt eller delvis på golvet och märker ingenting.... Fniss, det är väldigt sött när hon sover så gott!!

Det är bara att lyfta in henne i sängen tillbaks och bulla upp med nallar & kuddar så att hon stannar i sängen resten av natten :)

Det är nog tur att hon sover "i källaren" som hon kallar det! Hon önskade sig ju så hett denna säng från Ikea med en koja under... men hon sov aldrig riktigt bra när hon låg däruppe, utan kände sig otrygg... Så då är det väl klart att hon får använda kojan till säng istället -och den riktiga sängen använder vi till förvaring av div gosedjur och dockor! Mammas hjärta!!


Ps, gissa förresten om lilltjejen är stolt... jag fixade nämligen så att både Pernilla & Dregen skrev sina autografer på ett kort till Nova. Det står: "till Nova 6 år" och är signerat av dem båda :) SHIT vilken lycklig tjej!!!

















7 kommentarer:

Anonym sa...

Bilden på dig och Lars var så fin så den snor jag! tackarrr!/mims

maja sa...

VA,va menar du??? SNOOOR, här ska inte snos nått ;) Fniss....WHY??

Anonym sa...

Jamen, visst vet du väl att jag kan ta alla bilder du lägger ut på bloggen? Jag markerar och kopierar och vips så har jag fotot i min egen dator! Klart jag vill ha ett finfint foto på ett par av de underbaraste människorna på jorden! Kärlek! <3

Anonym sa...

Jaaa, det är jättefint!

Solly

maja sa...

Mims: klart att du kan "copy and paste" darling -vi är ju kungar på det ;) Undrade mest bara varför du ville ha ett kort på moi and my man... men de e klart ä man snygg så är man!!! hahahaaaa -förstora inte upp det i 2,5 ggr 2,5 och sätt det över sängen bara...för då blir jag lite skraaaaj ;D

maja sa...

Solly: <3 Tack hjärtat!

Anonym sa...

..hahaha.. be scared..../mims