fredag 31 december 2010

cliffhanger..

Novisen poserar vid vår gran :)

Julmys hemma i morfars soffa


och här kommer den cliffhanger jag pratade om:
det är nämligen så att under hela min barndom hade vi samma tomte, en högt älskad tomte som dessutom var en högt högt älskad släkting, nämligen min mormors systers man. Under de senaste typ 10åren eller nåt sånt så har han varit för gammal och dålig för att vara tomte och för 2 år sedan gick han bort <3 Älskade älskade tomten från "Môssberget" som hette David till vardags gick vidare... och lämnade en stor saknad! För mig kommer han alltid att vara TOMTEN med stort T!! Detta år hade vi problem med att hitta någon som kunde vara tomte, men sent på kvällen innan julafton kom jag på att jag skulle höra med Davids son Lars om han ville ställa upp och vara tomte.....OCH han ville!!! Jag blev så lycklig så tårarna kom redan då... När han sedan ringde precis efter Kalle Anka på julafton och sa att vi skulle titta bortåt vägen strax efter 16 så pirrade det lite extra -precis så gjorde David!! Vi stod alltid och tittade när han kom gående längst vägen med sin lykta... Där kommer nu nästa generations tomte gående i exakt samma kläder som hans far hade och med samma stil... TÅRARNA KOM DIREKT, och min kära mor vågade jag inte ens titta på...jag visste ju att reaktionen skulle vara precis likadan hos henne!! ujujuj, vilka känslor som vällde upp <3

Tomten berättade att han nu var 130 år gammal och att han kommit speciellt för Novas skull, och till slut släppte hennes ångest och hon vågade möta tomten Face to face ;)

jamen allvarligt, jag kan ju inte låta bli att lägga ut den här bilden!! Check out min beundrande min!!!



Liten tjej med många paket tittar under lugg <3 Hjärtat mitt <3

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Ser ut som en mysig julafton och en nöjd dotter :)

Anonym sa...

nu har vi hängt färdigt va? /Mimmi