fredag 2 oktober 2009

Världens finaste drake mm

Tjillevippen, im back ;)
Livet rusar förbi och pang... så inser jag att det gått 2 veckor sen jag uppdaterade sist. Som ni vet sp är jag ju ganska "hooked" på Facebook, så det blir där jag spenderar den tid som blir över, efter skola och lekdax med Novisen så blir det inte så mycke tid över. Men jag kikar in hos er då och då :)

Nova är inne i en riktig målar period och kan sitta en timme varje dag och måla och teckna, det är så underbart!! Teckningen nedan föreställer en drake som står utanför en MÖRK grottöppning, spana in den glada solen och molnen :) Till vänster om grottöppningen står dessutom en skattkista som draken vaktar!! (hon skulle egentligen målat hela kistan brun, men tröttnade och tyckte att jag skulle måla den....mamman vägrade..skulle inte vilja sätta ett endaste litet pennstreck på teckningen) Den sitter nu inramad på lilltjejens rum. Tycker den är underbaaaar!!

Här är en annan av hennes skapelser. en solros och en sol, detaljerna blir så härliga...gräset coh jorden som är under gräset! Vilken underbar syn på målandet, inga måsten, eller hur det "ska" vara... man bara gör!!!
Här har vi ett annat konst stycke: mannen har ju tapetserat om vardagsrummet, kortet är lite dåligt, och det är fortfarande tapetlim kvar på den nya tapeten, men shit vilken skillnad det blev på ljus i rummet!! Underbaaaaart!!Ha det nu bra allihop!! Kram Maja

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket fint rum ni kommer få, underbar tapet! Och konstverken -vad säger man? Det händer mycket i den här åldern och mer och mer detaljerat blir det. En mamma kan bli lycklig för mindre. Vackert!!

Solly.