onsdag 7 oktober 2009

Still going strong!

Passar på att tacka för de uppmuntrande hejaropen!
jo det går faktiskt bra fortfarande, har hittils sparat 120 spänn (stämmer fint Solly ;) ), och det känns bra.
Men det sjuka är att jag försökt analysera de känslor jag får under den här processen, och känslan som genomlyser allt är: Det känns som om man förlorat en vän!!!
Ja, det låter säkert jättedrastiskt eller fånigt i mångas öron, men för de av er som har rökt, och slutat så är det säkert en känsla ni känner igen.

Denna kompis fanns där när jag var ledsen, nervös, arg men också när jag var glad, ville belöna mig för att jag varit duktig osv... (det finns ju en miljon ursäkter att ta en cigg), men nu finns "kompisen" inte kvar längre -och det blir TOMT... på riktigt! Detta är en känsla som jag faktiskt är tacksam över att jag kunde sätta fingret på, och som jag tror att det är viktigt att man får "sörja" över...

Japp, slutanalyserat för idag!
Kramiiizar från a non smoker ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon att kunna sätta ord på känslorna. Har ju inte rökt själv, men jag har godiset. Har kämpat med viktis i några veckor nu, och att inte sitta där och tugga på allt gott och "unna sig" när man pluggar är ju jätteledsamt! Det har varit min tröst när det är tråkigt.

Det är så långt som jag kan relatera, kanske inte samma sak...

Jag tycker iallafall att du är superduktig! Och grattis till 160 spänn skattefritt :-)

Kramis Solly.

Anonym sa...

Fniss, tackar för gratulationen...helt sjukt egentligen...väääldans mycke pengar som bara gått upp i RÖK!! Men det går fortsatt bra iaf, även om det hugger till ibland! Krammmmmmiiizzz Maja

Anonym sa...

Aj feel again you/it/everything - welcome to the gang of lonesome ones!
/Mimmi

Tvärslå sa...

Sablans duktigt gjort av dej !
Mycket imponerad.
Själv har jag beslutat att icke sluta snusa på väääääldigt lång tid...ärligt sagt jag klarar det inte. Ciggen la jag av med för 12 år sen men snuset, nej det går inte.