tisdag 28 juli 2009

Vårt liv i bilder...

Sista tiden har jag verkligen inte varit effektiv när det gäller att uppdatera bloggen. Men jag märker när jag tittar runt hos andra att jag inte är ensam :) Semestertider gör nog att de flesta helt enkelt inte prioriterar bloggar och datorer, inte jag heller. Men här kommer iallafall en liten uppdatering av vad som hänt i vårt liv Bilden ovanför är på min goa guddotter J, som sov över- och blev överfallen av en beundrande Nova :) Men J tog det hela med gott mod!
Bilden nedanför är från min och Novas skaparkväll.. hon ville måla en tavla -klart hon fick!
Under tiden hon målade kom hon på en hel historia om tavlan, vad som hände osv, helt underbart :) Det syns inte så väl på bilderna, men en drake finns med -som fick täcke och kudde! Det finns också ängelvingar.. och senare under processen fick en solros och annat skojigt vara med!

Jag gick på stan en dag (jo, det är säkert!!) och råkade springa på en härlig spetsklänning på superrea... min tanke var att den där passar iaf i utklädningslådan.. YEAH RIGHT!!! Sen hon fick den har hon nästan vägrat ta den av sig :)
Och så här lycklig är hon när hon studsar runt i 40kronors klänningen :)
Här sitter jag o Novisen och myser i stadsträdgården :)

Vi gjorde en heldag med besök i stadsträdgården inklusive utforskande av varje hörn, och drog vidare mot Ikea (när regnet kom) Nova älskar att gå på Ikea och prova sängar och leka vid datorerna.. bilden under är från en barnsäng på Ikea...hon kröp in och sen fnittrande hon som en galning!!! När jag kikade in höll jag på att svimma.... av lukten :) Ungen låg och fjärtade under täcket...och skrattade så hon höll på och dö.... jamen allvarligt... vi kunde inte direkt hålla oss (för skratt) :D
Ja just det: Vi har ju haft en dag på Museét och bibblan också... det sköna är att vi faktiskt gjort dessa saker ensamma. Bara jag, Lars och Novisen. Det är så himla lätt att ringa nån, för att man ska få sällskap och Nova ska få leksällskap. och det är verkligen jättekul!! Men det är också väldigt kul att ibland hitta på nåt på egen hand - man får mer lugn och ro att utforska saker i Novas takt och se saker ur hennes perspektiv :) På museét utforskade vi varje vrå, till och med där som de klassiska tavlorna hänger!!! Den delen hade varken Lars eller Nova sett :)

Bilden under är från en "perfekt värld" TÄNK så många Novor ;D
spegelhallen på museét.
JA OCH SÅ REGNET..... Visst är det väl tur att det finns de som uppskattar regnet???!!! Nova vaknar varje dag och blir jättelycklig när det regnar.... jo, för då kan hon ju hoppa i vattenpölarna!!!
Och OJJJ vad hon har hoppat de sista veckorna!!! Hon borde ha grym träningsvärk vid det här laget :)
Några andra som gillar vädret är ju förstås Sniglarna... Har har vi dock en snigelart som vi inte sett här i skattkärr förut... Vinbergssnäcka tror jag dom heter. Jättestora och faktiskt vackra!!!
Besök av en liten snigelätare har vi också haft: Pigge är tillbaks :)) Underbart.... och speciellt underbart blev det när jag gick fram till denna orädde igelkott och upptäcker vad han sitter och mumsar på: en TVESTJÄRT!!! och en till.. och en till..... JAG AVGUDAR IGELKOTTAR!!!!
Puss på er mina vänner.. vi hörs en annan dag :)

3 kommentarer:

malinmys sa...

Du SER! Ni har ju för guds skull hittat på MASSOR!! :o) Underbara bilder med underbara människor! Snigeln är undantaget... Vi har också haft ett par här - ABNORMA! *rys*
Puss!

Anonym sa...

Låter som att ni har en toppen sommar! Ni har ju tid att umgås, något jag önskar att jag orkade en dageftr jobbet. Jag har ett mintre tips mot tvestjärtar, som vi alltid i moljontal runt huset, det är myr år. Tvesjärtarna är nästan borta! Myror tar man död på med kokande vatten och salt! De tar död på det med det mesta, ink ogräs.
/Kram MissGi

Louise sa...

Heeej! Åh va kul har du också en blogg.
Tyvärr har jag inte sett nått pris på den men visst var den underbar. Vet att plantagen hade en likande, kika där.
Hoppas allt är bra med er!