fredag 17 juli 2009

Jag måste DÖDA!!!

Jaaa alltså oroa er icke- ingen människa är i farozonen- men de äckliga, snuskiga, vampyrliknande kräken vid namn TVESTJÄRT- DE SKA DÖÖÖÖ!!
Problemet är att jag inte vet hur!!?? Har sökt på Anticimex, där deras enda rekommendation består av att : rulla ihop fuktad wellpapp, lägga ut under natten, och sen plocka bort på morgonen, de söker sig tydligen dit- de asen...
Problemet är bara att det är miljarders miljarder av de små asen vid vår uteplats, de kommer fram i kvällningen & fullkomligt tar över HELA uteplatsen... Jag vill inte ens tänka på att gå ut!!! Är det någon som har ett riktigt bra mördartips så snälla skriv en kommentar- jag måste verkligen få bort dom!! Det finns 3 olika sorters insekter som jag verkligen HAAAATAAAR:
TVESTJÄRTAR, FÄSTINGAR & SPINDLAR!! Jag känner verklig skräck inför dessa otäcka djur- och förstår inte alls varför dom finns... vad gör dom för nytta??


Är det dessutom någon som kan svara på om Tvestjärtarna ger sig på blommor & tuggar sönder dom?? Jag har nämligen en ganska stor solros "odling" utanför- och 2 av mina fina solrosor har blivit angripna av något på bladen, trodde att det var en larv av något slag... men de sista kvällarna jag varit ute har jag upptäckt att just på de 2 angripna solrosorna KRYLLAR det verkligen av tvestjärtar...
Frågan är då- äter de av bladen de jävlarna?? Eller är de ute efter just de skadedjur som förstör mina solrosor??
Någon som har några bra insikter i detta djävulsdjur som jag förklarat krig mot- så PLEASE berätta för mig!!
i´m on a mission- to kill them all.... moaaahaaahaaaaa

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Nejnej det käkar inte upp solrosorna - jag LOVAR, däremot tror jag de kanske tar sej en slurk nektar lite här och där i växterna, förra sommaren hade jag solrosor som var över 4 meter och riktigt proppfulla med tvestjärtar, superäckligt men harmlöst i växterna. Kolla länken-}( http://tvarsla.blogspot.com/2008/08/mnfrmrkelsen-och-en-skum-solros.html )