lördag 18 juli 2009

Tjejmys & kalas

Idag har jag & Novisen haft en riktigt mysig dag. Kl 12 var det barnkalas med cirkustema hos en av Novas dagiskompisar. Nova hade bestämt sen 2 veckor tillbaks att hon skulle vara cirkusprinsessa, men 10min innan vi skulle åka så kom hon på, att nej hon ville inte vara prinsessa, utan gick in på sitt rum, stängde dörren, och kom ut som....IOR!! Japp, det går fint dä tyckte jag- klart det finns en cirkus Ior!!! (men i smyg packade jag ner Prinsess outfiten utifall att). Vi hade det jättemysigt och blev kvar till kl 5, trots att kalaset officiellt sett slutade 2 :)
När vi kom hem gjorde vi lite mat, och såg på Ronja Rövardotter, sen var det "godisdax" chips, lösgodis & Cola- onyttigt värre- men vadå..vi hade ju tjejmys :)
Lilltjejen ville gå å lägga sig tidigt, för hon skulle ju få sova i vår säng (Lars är och fiskar med en kompis).
Själv har jag spenderat en timme i telefonen med en god vän- och vi har skrattat så jag har kramp i magen och ont i käkarna!! Gud så underbart :) Tack för samtalet pluttan!!

hade nu skönt allihop, jag ska gå å lägga mig "tidigt" idag- för jag ser fram emot att krypa ner i sängen och ligga och snusa på lilltrollet :)

6 kommentarer:

Tvärslå sa...

Ge tjejen en snickardress och verktygslåda eller aliendress vetja :)
Se upp för kvinnofällor ;)

maja sa...

ojojoj babe- där låg du efter...hon har redan snickarbrallor OCH en verktygslåda som hon och farfar gjort OCH en bil som hon och morfar gjort!! och hon hon snickrar som faaan!! Tror till och med att jag lagt ut kort på henne när hon står i full mundering :)
Dessutom var det ju just kvinnofällor vi lyckades undvika med Ior dräkten :) don´t worry babe

Anonym sa...

Tack själv darling! Det var lika skönt för mig!/snuttan

Anonym sa...

Puzzz på däj snuttan :) från M

Tvärslå sa...

Kanonbra :D
Trodde iofs inge annat heller.

Anonym sa...

Lotta: näj precis...vi e ju släkt ;)

kram Maja