måndag 25 maj 2009

ridning, inredning o skoj.

I helgen var vi hos min klasskompis Pernilla och grillade, myste och sov över i deras lilla Friggebod. Nova fick RIDA :) och gissa om tjejen myste.... det var 3e gången hon red överhuvudtaget, de 2 första gångerna har dessutom varit på typ marknader- där dom rider 2varv och så är det klart.. Så nån vana har hon ju inte direkt- men jag är grymt imponerad av lillprinsessan, hon satt som gjuten på ryggen :) Först red hon och Rebecka (min kompis dotter) barbacka på en Islandshäst, detill och med travade och töltade i en riktigt fin fart :)
Sen ville Nova såklart rida på lilla "Mulle" en shetlandsponny. Rebecka ledde lilla minihästen och jag gick bredvid och höll Nova lite psykologiskt i armen, men behövde inte styra upp nåt, för även här satt hon som gjuten :) JAPP MAMMAN ÄR STOLT!! Efter ett tag tyckte hon att: Mamma du kan nog släppa mig nu....och Rebecka-du behöver inte hålla hästen.... Vi gick såklart med bredvid-men Novisen styrde minihästen fint och smackade som det värsta proffs :)

Idag efter en föreläsning på universitetet som fick mitt huvud att snurra i raketfart :/ bestämde jag mig för att rensa huvet...gick ut i skogen och plockade lite ormbunkar, hittade lite syrener, och även förgätmigej- Och shit vilken skillnad det gör, när man myser till det med vad naturen ger!!! Bara lite ormbunkar OCH VIPS så är det skitsnyggt :)


Har hittat en ny duk till vårt bord, och slängde ner lite grus och några Bellis i en gammal guldfisk skål, och myspysfaktorn blev hög :) Nu har vi dessutom lagt ner flytljus i den och det lyser såååå mysigt nu på kvällen!!



Här är loppisfyndet som jag inte hade tagit kort på förra gången, vedbäraren i rostad plåt som jag inte riktigt vet vad jag ska ha i? Så tips emottages tacksamt :) För tillfället fick murgrönan som jag hade i min brudbukett stoltsera i den- men den vågar jag inte ha utomhus.. är alldeles för rädd om blomrackarn...

Annars då? Jo, jag å Syster Yster hade ju ett varsitt bord på Lottagårdens loppis, och denna gång gick försäljningen riktigt okey :) ja, inte så man blir miljonär, men några kronor kom det in i kassan- och lite mindre skräp har jag nu... men jag tror det krävs en veckolång loppis för att bli av med allt :)
Ytterligare en försäljning har gått av stapeln- sålde min gamla fina kassa apparat som blivit kvar efter att jag lade ner affären, vi hade satt in en annons på blocket och samma dag ringde snubben, köpte den på stubben (oops, ett rim), där blev det ytterligare lite mer klirr i kassan- ha haaa...
Nu återstår bara att sälja 25 hyllplan, med konsoller och väggfästen- en nyare kassa apparat- en gammal och jättefin skolbänk (som vi köpte till Nova, men inte har plats för), en stor jävvla monter.... och lite annat tjafs.... så kanske vi kan komma på semester... till mariebergsskogen iaf :) och dessutom gå ner i förråds storlek från... hmmm en hel källare.. till en lite mer normal storlek!!!
SHIT: loppisar och utförsäljning till höger och vänster... vad håller jag på med?? Gör om hela mitt liv???.................. japp, det känns bra :)
XoXo utförsäljnings kvinnan :)


6 kommentarer:

Mimmi sa...

hej försäljningskvinnan!
Ni har händelsevis inte ett litet bord som kan fixas till, till ett smink o smycke bord till vår snart tonårstjej?

Anonym sa...

Och jag undrar hur det är med hästen som skymtar i bakgrunden... är den till salu månne? / Caroline

maja sa...

Mimmsan: jo-tänk för att jag har det... en gammal ASFIN skolbänk, inropad på auktion när Nova var 1år- nu har vi insett att vi inte har plats-den skulle nog vara perfekt, när man fäller upp locket, kan man ha en spegel fastsätt i locket, och MASSOOOOR med smink i bänken....shit va ja e smart :)

Caroline: klart den är- i mitt hem är allt till salu- hästen är jättefin och dessutom asgammal, men skavd här och där-kan ta en bild och lägga ut-så du ser bättre hur den ser ut (ps, observant tjej är du!)

kramiz på er.... och KÖP KÖP KÖP!!!

Caroline sa...

Lägg ut en bild så man ser den bättre. Sedan ska vi se om det blir affär eller inte.... KRAM!

Anonym sa...

C: fixar det...kram Maja

Mimmi sa...

Appropå skolbänks förvandling till sminkbord... Vilken bra idé. Den är så bra att det är nog bäst att spara den till Nova när hon blir i tonåren!
Tack men.. eh.. nej tack :-)
/från det-blir-nog-lite-trångt-du