söndag 24 maj 2009

Fint besök :)

Tjolahopp Tjolahej! Måste ju berätta om vårt fina besök i fredagskväll :) Jag skulle gå ut och ta mig en kvällsrök, tar upp telefonen, ringer syster yster, och i samma ögonblick som hon svarar- kliver jag utanför dörren- och känner att jag sparkar till nåt........... tittar ner, Å NÄÄÄJ, jag har sparkat på "Pigge Igelkott"!!!!!!!! Nåväl- sparken var inte på nåt sätt hård... men bollen han rullade ihop sig till var nog det :) "PIGGE" mådde iallafall fint, och hade "No hard feelings" för han blev efter några minuter mycket intresserad av att ta sig en titt i vår lägenhet :) hmmm, kul med djur-JAPP!! Vill ha husdjur-JAPP.... men kände att just detta kanske var ett hmmm, mindre klappvänligt sådant....
Tror han blev lite besviken över att inte få komma in... kanske jag va lite taskig????

Men han tröstade sig snabbt med att göra ivriga försök med att ta sig en tur på Novas sparkcykel, stackarn, även här gick han bet.... men hoppas ändå han vill komma och hälsa på nån annan dag!!
Här i Skattkärr har vi mycket djurliv vill jag lova, häromdagen-mitt på ljusan dag- kom det ett rådjur trippande på framsidan (även detta observerades under en rökpaus), helt oblygt trippade det runt hörnet- jag skyndade mig in för att säga till Nova & Lars att kolla ut på baksidan, och där gick rådjuret och betade i lugn och ro....en stund..... något skrämde rådjuret till vaksamhet.... vad händer undrade vi nyfiket?? rådjuret springer skrämt inöver skogen och NÄÄÄÄJ något jagar det........ vad?? eeeh, jo en svart liten LIVSFARLIG katt- UPPBURRAD som satan och gööörfarlig....... jagar rådjuret så långt vi kan se!!!
Här händer det grejer vill jag lova :) Idag har två katter flyttat hit... eller ja iaf till våra utemöbler, (vet att många hatar andras katter hos sig) jag och Nova uppskattar iaf att dom hälsar på- eftersom Lars är allergisk mot ta mig tusan allt (undrar hur det hade gått med PIGGE, hm kanske får tänka om) En av dessa katter har hängt hos oss sen vi flyttade hit i september, men det andra är ny- och shit va go!!!! katten är SPRÄNGFET, katten Gustaf "in real life" kan man säga, så den har jag spenderat en halvtimmes gostid med nu!!! (efteråt gick jag snabbt in och inspekterade mig själv-gillar ICKE fästingar!! Har väl aldrig gjort, men i år tycker jag nog att jag fått en släng av Fobi, Nåväl, spelar ingen roll gosa vill jag!!!
Har annars haft en UNDERBAR helg, men den berättar jag om imorgon- så jag har nåt roligt att berätta då också.... Känner att det varit sju sorger och åtta bedrövelser FÖR LÄÄNGE!! ENOUGH!!! Nu vill jag göra ett försök att simma motströms.... i skit.....(som en vis vän till mig sa)
XoXo Motvallskärringen

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Vilka fina bilder! å så söt piggekott! Jag har inte sett någon "live" sen jag var liten, tror jag.

maja sa...

kom å hälsa på i Skattkärr då vet ja..... men inte före onsdag :/