onsdag 13 maj 2009

BLÄ- life sucks

Är det inte konstigt, hela våren har jag kännt hur livet äntligen börjat le mot mig igen. Allt har känts lättare och min "mojo" kom tillbaks.
Men det är bannemej tur att jag hann njuta lite av det- för POFF så är det borta!
Pengar har vi alltid haft förbaskat dåligt med- inte så konstigt då jag studerar och Lars varit "sjukpensionär" i 7år. men man vänjer sig ju-rättar in sig i ledet och inser att-JAHA nu är det såhär-men det kan iaf inte bli värre.......vi har inte varit på en endaste semester tillsammans sen Nova kom, inte kunnat ge henne allt det där roliga som alla hennes dagiskompisar pratar om (kolmården, utomlandsresor,skansen). Det längsta vi kommit är liksom Bomstad... och det är inte det att HON klagat, hon har ju liksom ingen annan referensram, men det är ju VI som vill se lyckan i hennes ögon- när hon ser en elefant första gången, eller ett lejon, eller...
JAA, så i år hade vi bestämt att vad som än händer så skulle vi iaf ta oss till Kolmården...SÅ DET SÅ!!!

PAAANG: jodå livet kan bli värre............nejdå, det blir inget kolmården........ för nu-helt taget ur det blå, och utan någon som helst ändring från Lars läkare, så anser FÖRSÄKRINGSJÄVLAKASSAN att DU ÄR NU HELT ARBETSFÖR!!!! spark i röven ut därifrån-gå å sök jobb!!! Beslutet är dessutom 1,5 månader försenat, vi har gått och väntat på de pengarna...som nu inte kommer!!
Nu blir det sålunda så att vi får gå till socialen...tror ICKE de ger bidrag för kolmården...

jag tycket inte direkt vi siktade mot stjärnorna när det gällde familjetid/semester tillsammans.... men...

JAHAAA, det här blev ju ett muntert inlägg- men tyvärr känns det som om en MYCKET stor tegelvägg hoppade upp framför mig- jag sprang fort som fan in i den- och det gjorde skitont :(

LIVET SUGER!! hatar berg o dalbana

5 kommentarer:

Anonym sa...

Goa goa ni! Inte för att det ger er nåra "stä'sch" men en hel massa varma kramar från mig!Jag vill åxå åka till Kolmården med mina barn. Hmm.. idé... få se... Vi har bil med plats för sex pers. 3(jag m barn)+3(ni) = 6. Vi delar på bensinen tur o retur (åka astidigt på morgonen o hem sent = turas om att köra)
Biljetterna kostar 295:- för vuxen och 185:- för barn..
*räknar* Det blir eh.. 300x3 + 200 x 3= 1500 + bensin. f-n vad dyrt det bliiiiir. Vaddå mat åxå? ungarna ska vara glada om de får se en hyena! Vi tar med en påse morötter... till barnen...Vi kan klara det på 2000spänn, om vi puttar bilen mellan Örebro o Karlskoga!
Förlåt att jag skojar. Jag vet att det är jävligt nu. Jag håller mina tummar att allt vänder till det bättre för er./ Kram vägbyggeflagg-wannabe-Lisa

Anonym sa...

Hmmmmm, tre billiga Tradera-biljetter (typ 1 kr st om man åker kl 12 en onsdag eller nåt). Ni sover här hos min pappa om han är på semester och inte hemma (annars får ni inte plats), sen kan ni gå på Skansen för typ 100 kr per vuxen och så kanske en 50-lapp för Nova. Ev i mitten/slutet av augusti när jag är tillbaka. Tåls att tänka på? Mat kan vi laga här för en tia per skalle.

Allvarligt, skittråkigt att höra. Särskilt som jag vet att Lars verkligen har det jobbigt. Och så detta besked precis inför sommaren. Jag känner med er på riktigt.

Erbjudandet är seriöst, jag lovar.

Kram Sofia.

Tvärslå sa...

Vet hur det är, den konstanta föräldraångesten blir aldrig bättre.
Man får försöka göra det bästa av situationen.

maja sa...

Mimmsan den sköna: du ä för jävvla rolig :) kan vi inte lifta- med alla barnen och farliga svarta mannen (min alltså)...hmm kanske inte så många som stannar.....hmmm, tjaaaaeee vi kollar på det där...

Solly Mandén: du är för himla god!!kommer jättegärna o våldgästar dig :)
puzz på er båda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

5 dagar sedan...? Ni har väl inte låtit detta knäcka er? Vill bara kolla att ni är okej.
Kram Solly.