torsdag 21 maj 2009

Bakluckeloppis

Försökte ju göra mig av med lite skräp på bakluckeloppisen i Högboda...Det gick ju sådär kan jag ju säga- fick ihop till kostnaden av att stå där- och några kronor över , så jag kunde fynda nytt :)
Här är det fynd jag är mest glad över- En jättefin hylla som passar perfekt in i min tänkta nya stil av "Shabby chic & Romantik". Vad jag sen ska ställa i denna underbara hylla är en annan fråga: den är för fin för att överbelamra med saker!!
Priset? prutade ner den från 100 till 80spänn- FYND!! hyllans storlek är ca 70hög o 50bred, förslag till innehåll mottages tacksamt :)
Ett annat fynd var denna porslinsdocka till Nova, hade tittat på flara stycken under dagen, och tyckte verkligen att de var billiga: 100kr... men fattig som man är, så gick jag och drog på beslutet.... det visade sig vara det rätta... för i slutet av dagen kostade dom nämligen 50KRONOR!! ett riktigt fynd- och en mycket nöjd tjej!!! Det ingick även en ställning till den, så nu står den vackert i vardagsrummet- lillfröken tycker nog att den nästan är för fin att leka med- vilket passar mamman utmärkt, för den hör ju liksom till romantiska stilen....två flugor i en smäll :)

Ett annat fynd var dessa änglar (bilden ger dom inte rättvisa) dom är verkligen jättefina, och ganska stora, ca 40cm i bredd.... kostnad: 40spänn...
Mitt sista fynd för den dagen blev en oerhört vacker "vedbärare"- kommer fan inte på ordet, men iaf en sån man bär in veden med... ;) nåväl inte för att vi har nåt behov av ved i vår lägenhet- men den är i metall som rostat jättefint, och står i trädgården, lägger ut bild på denna senare- för att även där kunna få lite tips på vad den ska innehålla :) kostnad för den 40kronor....
Blev med andra ord inte rikare på kuppen-men fick riktigt fina saker med hem istället *fniss*
puzz på er

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan Hoppsan!

Vilka fynd du gjort!! Heja loppisar vet ja!
Phu så otroligt skönt det känns att släppa den förra tentan...då är det bara en ny strax...phu, nnnäää den får helt enkelt gå som den går jag har tappat orken nu och det tror jag väl kanske inte att jag är ensam om i klassen...
KRAM Petra

maja sa...

ensam om borttappad ork är du ICKE- det löver ja!!! men- fasen, det finns omtentor.... kramiz på dig gumman