fredag 22 oktober 2010

Min plutt & ja

Hmm ingen lysande bild på mig, men ojojoj vilken lysande själ bredvid mig :)
Kan ju inte låta bli att lägga ut den -bara för att bilden gör mig lycklig!! Att jag sedan fick lyckan att gå på konserten igår OCH dessutom sitta på första raden OCH ha ögonkontakt med denne fantastiske man gör ju inte saken sämre!!!

Att gå på Peters konserter har varit min & min mans grej under alla år vi varit ihop, det enda som vi unnat oss i stort sett... vi har aldrig varit på semester ihop, aldrig haft råd. Inte heller på andra sådana där roliga saker som andra par och familjer kan unna sig, även om det är bara några dagar som man åker bort ihop eller gör något roligt tillsammans, vi har helt enkelt inte haft ekonomi till det. -missförstå mig rätt nu, jag klagar inte..har vant mig vid situationen, MEN EN gång varje år har vi iaf gått på en Peter Jöback konsert tillsammans -vår grej!! Detta år var tyvärr ekonomin sämre än någonsin och ångesten har slitit mig i små bitar över att vi inte skulle få gå!!

Igår kunde jag inte låta bli att kolla om det fanns biljetter kvar, och jodå någon enstaka fanns det... min älskade make ringde upp mig och talade om att han ansåg minsann att även om vi inte hade en möjlighet att gå båda två, så SKULLE jag gå -en för tidig födelsedagspresent!!! Häpp, jag gick...själv!! och hamnade på första raden endast 2-3meter från the one and only PETER JÖBACK!! Tårarna strömmade fritt nerför mina kinder under konserten, och när "Guldet blev till sand" kom -ja, då öppnades Niagarafallet :) Gud i himmelen vilken man detta är!! Hans röst måste PÅ RIKTIGT vara sänd från änglarna ovanför oss, likaså hans själ. Han bjuder frikostigt in publiken i sitt liv och berör mig starkare än någon annan artist!!

Tack min älskade make för att du förstår vad jag behöver och för att du sätter mig före allt annat. Jag är lycklig som får kalla mig din fru <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad rooooligt, Majsan! Underbart att du fick komma iväg på detta! Jättefin bild, tycker jag (lite nyfiken på vem som tog den, dock). Om fler var som han skulle världen vara lite vackrare.

Har en hög med kläder här, i stl 130 och 134. Vill ha?

Kram Sollysen

Anonym sa...

Tittade in på syster ysters blogg, och då förstod jag att du inte var helt själv, vilket också förklarar fotografen ;-)

S.