fredag 7 augusti 2009

TACKSAMHET & ORÄTTVISOR!

Jag har feber och är totalpank... men vad spelar det för roll?? jag vill ändå uttrycka tacksamhet!!

Varför detta? Jo, för att det finns människor i min omedelbara närhet som går igenom det bland värsta man kan utsättas för, och det är så förbannat orättvist att universum ska slå så hårt, om och om igen på samma människor!! Jag blir arg- förbannad tom på orättvisan i hela situationen!!

Situationer som detta får en dock att reflektera över livet.... och att vara oerhört tacksam:
För solen som skiner på våra ansikten,
för att vi har mat på bordet,
för att vi har våra nära och kära omkring oss,
Vi har livet som en gåva och jag personligen tänker bli bättre på att visa uppskattning och tala om hur mycket människor i vår närhet betyder för mig!!
För tyvärr är det så -att de finns inte där för all framtid...man ska inte ta saker för givet!!

Jag skickar massor av kärlek och omtanke till de som har det svårt!! Älskar er!!

Till oss andra som har det bra.... -vad säger ni...ska vi ta tag i livet och verkligen visa uppskattning för våra nära och kära??

Puzz på er allihop och ta hand om er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade Maja, är det någonting du inte behöver fundera på så är det om du visar dina nära och kära tillräckligt mycket hur betydelsefulla de är. Få öser beröm och beundran runt sig som du gör, och alltid har du uppmuntrande och uppskattande ord att säga om allt och alla (utom ibland vissa myndigheter och liknande, men det är ett helt annat kapitel...).

Ledsen att höra att svåra orättvisor drabbat någon närstående till dig. Jag hoppas att även denna en dag kommer att känna tacksamhet över den sol som skiner i våra ansikten, som du skriver om. Trots en otrolig vilja att hjälpa och underlätta, så är man ibland hjälplöst liten. Jag önskar din vän allt gott och hoppas på det bästa.

Men tro aldrig att du inte tar hand om de runt omkring dig tillräckligt.

Kram Solly.

maja sa...

Men gud va gullig du är Solly, jag blir helt tårögd!!! Älskade vän, tack så jättemycket för de orden.
Puzz på dig hjärtat!!

Anonym sa...

håller med Solly../mimsanvimsan

Anonym sa...

Mimsanvimsan: Tack gumman :) skönt att höra, fast man kan ju alltid försöka lite till, bry sig lite extra. Ska försöka med det iaf, för ibland behövs det så lite, som betyder så mycket för nån annan :)
kram kram maja