lördag 25 april 2009

Underbar dag på I2 marknaden :)

Idag har vi haft en riktig familje och vändag!! Vi drog i väg till marknaden vid 12 och kom inte hem förrän kl 18!! Shit va de små liven är outtröttliga- dock inte mammor & pappor :)
Här åker Nova, jag och Novas dagiskompis Luna, Karusell. Nova till vänster i bild syns inte så bra- kan bero på viss fotograf som ofta är lite vinögd när det gäller korttagning *fniss*
Här....... just vid det här trädet var de tremusketörerna fullt nöjda med att leka i 2TIMMAR!!! vi föräldrar njöt av kaffe och småprat & vägrade störa de små liven, som lekte med vad naturen hade att erbjuda, typ bark, grus, (och till deras lycka- kaffesump- som hemvärnet hällt ut i en hög :) snacka om att det var riktigt skitiga ungar i slutet av dagen... UNDERBART!!!

Pappa & Novis åker bil.... Nova styrde som om livet hängde på en skör tråd....... minns själv den känslan från när man var liten :)


vi mötte upp med 2 av Novas dagiskompisar: Luna & Theo samt deras föräldrar- vilken fröjd att spendera dagen med andra barn som hon leker så jättebra med, och deras föräldrar är också supertrevliga- 2 flugor i en smäll!!


Här åker jag o Nova "luftballong", hur underbart är det inte att se lyckan lysa ut sin dotters ögon??? det är SÅÅÅÅ värt 30 spänn per karusell- även om det blir nudlar ett tag framöver....





Sista karusellen..... Berg & Dal banan!! Nova kom på att hon absolut ville prova den, och där erkänner jag villigt att jag böjde mig :) vi hade nämligen redan bestämt att INGA FLER KARUSELLER... men jag gillar ju när hon vill prova lite "farligare" saker... så what the hell :)
oj oj oj, vilken succé- ögonen strålade- och hon ville åka mer...
det är Lars som tittar ner (med keps på huvudet) Nova sitter bredvid, Luna och hennes pappa bakom.




Här går Nova & luna hand i hand och utforskar området... (Nova till vänster)
bara det faktum att hon tog för sig, vågade gå en bit från oss, hade roligt med sina kompisar OCH dessutom vågade prova Berg & dal banan- gör mig så OTROLIGT LYCKLIG!! hon är vanligtvis av den försiktiga sorten... men idag var det full fräs....


Ja... behöver jag säga att det var en helt underbar dag- som jag kommer hämta energi från, när jag nu ska sätta tänderna i den otäcka otäcka hemtentan :)
Det är lugnt- jag har min familj :)
Hoppas ni också haft en underbar vårdag (snudd på försommar)!!!
XOXO- maja den lyckliga...




3 kommentarer:

doris sa...

Män öm du skull ta å rot dä te parken å häls på ra.... kramz

maja sa...

jamän dä ska je att gääär ;) å då jävvlar blir dä partaj...

Mimmi sa...

Oj, va härligt det såg ut att vara.. Och jag som gick omkring o tyckte synd om dig för att du satt hemma o våndades över tentan.. HA! Nu kom jag allt på dig! Nåja, energin lär du behöva.
Kram på dig!