fredag 19 februari 2010

Födelsedagsmums :)

Ja, nu var det iof inte igår jag fyllde direkt, men har ju glömt visa några av de vackra saker jag kunnat unna mig för födelsedagspengarna jag fick , samt även ett axplock av de vackra saker jag fick :)
så här kommer några:
Här en vacker skylt som jag hittade i Likenäs Allköp och blev sååå kär i... dyr var den också... NIX- 25kr :)
På samma ställe fanns en matchande klocka för det facila priset av 75kronor!! (ursäkta den dåliga bildkvaliteten)

Här en uggla som tillhört min gammelmormor och som jag minns som gigantisk och jätteskräckinjagande.... denna fick jag av mamma i samband med min födelsedag och den betyder oerhört mycket för mig. Visst är det roligt hur perspektivet på saker skiftar med åldern, jag minns den som 50centimeter hög...och när den överlämnades var den.... eeeh typ 2decimeter :)


Denna underbara smyckes skål köpte jag på Ikea, I LOVE IT....



Denna tavla hittade jag på en antikaffär, blev genast kär i den, den är jättegammal och ramen är lite skavankig och sönderfallen, jag blev helsåld....sen kom försäljaren....och visade mig på en tavla som "hörde till".... se nedan




Hmmmm, det visade sig omöjligt för mig att välja, så jag gick hem med båda :)) 300spänn för paret, det var det värt!!





Denna tavla fick jag av mamma, en tavla som min "låtsas morfar" målat för länge länge sen och som nu fanns hos mormor. Denne man är egentligen den enda manliga förebild jag hade som liten, och för mig känns den magisk, enkel och i blyerts. Dessutom vill jag gärna inbilla mig att det är mormor han målat av...






OCH så en liten goding: DREGENS WOODOODOCKA, som jag fick av min underbara vän "solly mandèn" och hennes man!! den står på hedersplats här hemma, signerad av dregen himself by the way!!!!!!!!!!!!!!!
Jag fick massor av underbara saker, som jag lovar visa upp vid ett senare tillfälle, men de finns inte i kameran just nu -en av dessa är en upplevelse resa som jag fick av syster yster m fam och min man -resan har dock inte hänt än...men när den gör det så kommer ni bombarderas med bilder...förmodligen av en gråtande Maja ;-)
En annan present är just nu på inramning, men believe me -bilder kommer när den återkommit till mitt hem!!! (avsändare till denna var mimmsan som jag föv hade kalaset ihop med)
en annan sak värd att visa upp är de UNDERBARA kläder jag fick av A-K, I LOVE THEM!! de är bara sååååååå maja ;) bilder kommer på mig i den outfiten, jag lovar.
Puss på er så länge.... imorgon kväll planerar jag lägga ut bilder på dagens pyssel med Novisen så titta in vettja :)
XoXo Majan







1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart med grejer som man helt enkelt bara kännes så mycket för!! Tänk att materiella prylar kan ha ett så stort känslomässigt värde.

Kul att du gillade Dregen! Han var liksom "din". Ett litet tillägg, den är signerad och DESIGNAD av Dregen :-). Jodå, rätt ska vara rätt...