torsdag 24 juni 2010

GLAD MIDSOMMAR :)

Japp, jag har överlevt inlämningen av tentan, och idag fick jag betyget! Betyget grundade sig dels på tentan och dels på det intyg som handledaren på praktikplatsen skrivit...
- Vad jag fick? ...
VG!! Tjohoooooo säger jag (lite malligt)...

Sjukdomen då??
-Mycket bättre !! Oerhört mycket bättre!!
Nu ska jag inte ropa hej än iof.. för ikväll har jag börjat känna mig lite risig, lite raspig i halsen. Men jag hoppas så innerligt att det bara är trötthet efter en arbetsvecka och lite sömnbrist det beror på. Jag tror tom att jag bestämmer det!!

Hur det är på nya jobbet??
- Förbannat jädrans bra!! På riktigt!! Tror det kommer bli en bra sommar, trots att jag inte har någon semester. Man får väl hitta på något på helgerna helt enkelt och om det (någonsin) blir badväder..ja då får jag väl åka direkt från jobbet till stranden. Det blir nog bra det här. :D

Känner mig föv väldigt upprymd eftersom vi haft 2 roliga besök under en veckas tid!! I söndags ringde min mycket goda vän "Solly" och undrade om hon och hennes 2 små ljuvliga tjejer fick komma och hälsa på. OM DOM FICK!!! Det var en supermysig dag, där vi vuxna hann prata vuxenprat medans tjejerna lekte (hennes 2 tjejer är lika gamla som Nova). SUPER!!! Kom tillbaks "Solly"...OFTA!!

Och igår kväll dök min syster upp, med hela barnaskaran :D Snacka om att det blev liv i luckan! Superkul (förresten -har jag talat om att jag har världens gulligaste syster??)


Jag önskar verkligen att vi hade besök hela tiden!! Mitt liv borde levas i kollektiv tror jag!! Jag tycker ICKE om att bara sitta hemma och glo på tv, och snacka om att det är lätt att hamna i den fällan :(

Därför vill jag nu meddela: Har ni inget att göra, (eller även om ni har ngt att göra-skit i det) KOM HIT OCH HÄLSA PÅ!!! Gärna med en eller ett par timmars förvarning så vi hinner tokstäda först... Klockrent då blir det gjort också ;)

Kom hit Kom hit Kom hit!! Jag lever upp och tycker att livet är strålande när vi får besök!!!!


Nu ska jag nog ta mig en folköl och njuta av att det är midsommarhelg och tre dagars ledighet ligger framför mig!!

(Ps, och nästa helg är det ÅRETS bästa helg- då bär det av till Höljes och rallycross EM, med massor av musik, vänner, sol, bilar.....och kanske en och annan grogg)

XoXo "The girl who´s back in buisness" ;D

6 kommentarer:

Amandula sa...

glad midsommar till dig och din familj också! :)

(jag är f.ö. en så knasig person att jag gärna är för mig själv om jag kan. dock aldrig framför tv:n! nä jag brukar sjunka ner med en bok i soffan eller pyssla med mina växter eller lägga mig på spikmattan :) jag får energi när jag är själv, men slösar väldigt mycket när jag umgås med andra. måste "tanka upp" i fred för att orka med det sociala, även fast umgänget med andra är superkul! skumt det där..).

Anonym sa...

Nej då jag förstår vad du menar -problemet är att jag är ALDRIG ensam, familjen är ju alltid hemma, men när de någon enstaka gång lämnar mig ensam....DÅ NJUUUTER JA :D Men om vi ändå är hemma allihopa-japp då vill jag ha in mer fôlk!! Så jag behöver nog lite av varje ;) Kramiiiiz Maja

malinmys sa...

Hahaha! Du är inte lite modig som skriver så efter vår attack sent på kvällen!! Vi kanske sätter det i system! ;o)

Tvärslå sa...

Oj vad fint det var här ! Sommarstädat ?
Ja jag trivs ju bäst för mej själv där mina (enl kidsen knasiga) tankar och ideér får gro.
Ovan med folk blir jag helt matt, men jag tycker det är kul ändå - iaf bortimellanåt :)
Skönt att höra att du mår bättre.
Lev väl nu.

maja sa...

Tack Lotta! Tror ändå att du skulle må bra a att komma och hälsa på lite i Skattkärr ;) Meeeeen kommer inte berget till mohammed... fniss fniss, så får vi se till att komma till berget istället. ore kul att träffas i sommar! (Japp, jag gjorde en liten sommarstädning nu när jag mår bättre-ut med det onda och in med det goda) Kramiz

Anonym sa...

Jättefin sida, Majsan!

Vad oförskämt av mig att jag inte ens gick in i huset när du nu hade städat så fint, ha ha haaa! Men vi hade ju en härlig dag på en mysiga altan, det är inte kattskit! Tack för en fin dag, vi återkommer när tillfälle ges! Med någon timmes förvarning.

Kram Solly