tisdag 20 september 2011

pytte pytte yttepytte

liiiiten liten dator använder jag mig av just nu!!

Herreminje så ovant!!! Nästan läskigt hur liten en dator kan va juuuh...

Nåväl anledning till att jag nu använder mig av en minimini dator är för att vi fått en ny av svärfar å svärmor som tack för att vi finns ;) eller tjaee, kanske mer som tack för en del hjälp de fått men ändå... Svärfar hade hittat en billig 15 tums laptop, men när de kom till affären så visade det sig att det var en riktig skitdator, så då blev det en dator för pygme'er istället. Tror nog att det mest är en vanesak -men jag blir lite full i skratt när jag använder den :D

Fördelen är att den har windows 7 och är ca 100 år yngre än vår stationära dator som är DRET -men eftersom vi inte haft råd med en ny, så har vi hankat oss fram med stenålders datorn from hell!! Den gamla datorn är mycket mer känslig för popup fönster å annat skit, och däre ligger en del av anledningen till att det blivit så få inlägg på bloggen. det har låst sig så fort jag kommit in på sidan, sen hakat upp sig å krånglat -sånt skit orkar inte jag med.... nope, inget tålamod med krångel...

Annars har jag haft några riktigt bra dagar, jag har tom haft tre snyggdagar på raken, ni vet sånna dagar då man tittar sig i spegeln och känner sig riktigt nöjd!! Nååå, de inträffar inte ofta för mig - kanske ett par gånger per år, och oftast i samband med en riktig fylla *fniss* , men nu har jag varit nykter OCH snygg!!1 Heel yäää va nice :)

Ska bli spännande att vakna imorgon och se vad det blir för dag imorgon....

Kramiiiiiz

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg upp en bild, vetja! Har aldrig sett en dator för pygmeer.

Snällt av svärmor och svärfar! Roligt för oss andra att det blir tätare inlägg nu!!!

Gôtt å va lite snygg. Ska prova det nån gång.

Håller tummarna för en riktigt bra dag även i morgon.

Kramar S.

Anonym sa...

Oh!Oh!Oh!Ett nytt inlägg.. IJÄÄÄNNNN??!! Håller med S: Roligt!

Skönt det där med datorn.
Stor kram /mims

Anonym sa...

Trodde vi, Mimmi...

;-)

Solly

Anonym sa...

"tätare inlägg" jojo.. Solly... som sagt var...
MÄÄÄN! (som Maja brukar säga) hon har ju jobbat häcken av sig gullongen... och då kan det vara svårt att hitta den lilla lilla datorn när man kommer hem. /mims

Anonym sa...

hahaha - ja ni har HEEELT rätt, det är fruktansvärt svårt att hitta datorn när man jobbat 160 timmar på 2 veckor :) men jag uppskattar att ni håller koll på ställningarna här och pratar lite med varandra under tiden så det inte blir tråkigt ;)

LÖVE YOUU!!!
kramiiiz Maja

Anonym sa...

If you say so...

Mimmi: Allt bra med dig och la familia?? Hemskt längesen jag såg dig!
Snart dags att plocka fram och tända på Arne Weise igen :-)

Kram på dig