tisdag 17 november 2009

uppdatering..

Det gick åt helvete!!!
Käpprätt åt helvete!! På riktigt!!
Hela jädrans livet tycks gå ditåt.... där det är varmt som satan och inte speciellt trevligt... förbannat otrevligt faktiskt!!! Min man överklagade ju försäkringskassans beslut: att han plötsligt skulle vara fullt frisk, efter 7års sjukskrivning... vi har väntat på deras beslut sedan APRIL!! och faktiskt trott att det skulle ordna sig....
vi har sålunda levt på mitt studielån sen april...hur det gått??? åt helvete!!!
Nåväl..igår kom då äntligen beslutet: AVSLAG!!!
GISSA om jag känner för att supa mig aprak, dyngfull...??? meeeen, har jag möjlighet till det???????????nix pix........för vi har visst inte några pengar..........


Det känns som om vi kämpat länge...lääääänge... EONER länge faktiskt.....
Hur länge orkar man kämpa? och vad fan gör man till slut??!!



När brevet kom.... kändes det som om man kastades ut från en klippa..högt högt uppifrån, inte helt fritt fall kanske, en liten jävla lina till hjälp..men hur ska det gå??



Går linan av, och det går käpprätt åt helvete... splätt,, rakt i backen....






eller kan det vara så att detta är början på nåt bra... en utveckling... en adrenalinkick som förändrar livet???





Men jag vet inte om jag vill ha varken adrenalinkick eller ett "splätt" rakt ner i asfalten...
det skulle va skönt med lite "smooth sailing" ett tag..
att få "chilla" lite, ta't lugnt och känna att: -FAAAN JAG HAR KONTROLL PÅ LIVET!!!



hmmmmmm, undrar när det händer.....
kanske efter att man fyllt 40???
MOAAAHAAAAAHAAAAAA, JA JÄVLAR.... TROLIGT!! ;)



































1 kommentar:

Anonym sa...

Vad säger man? Det sparkas på dem som ligger hela tiden. Trodde verkligen att ni skulle ha tillräckligt stöd bakom er så att ni äntligen kunde få rätt.

Jag är så ledsen för er skull. Särskilt för Lars som inte får upprättelse.

Snyggt inlägg med bildeffekterna. Gôtt att du har kraft att göra små humorinslag, fortsätt så.
Stor kram! Sollypropp